معرفی سبک هنری نقاشیخط

در این مقاله به معرفی سبک هنری نقاشیخط می پردازیم و آن را از نظر فنی مورد بررسی قرار میدهیم؛ توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. هنرمندان کشورمان در دنیای مدرن امروزی به خلق آثاری ترکیبی با نقاشی، فرم و خوشنویسی پرداخته اند، که امروزه یادگیری آن طرفداران بسیار زیادی دارد. در این فرم از نقاشی هنرمندان با استفاده از هنر خوشنویسی تصاویر بصری ایجاد می کنند، که بسیار چشم نواز است. نقاشیخط توسط هنرمندان در دهه 30 و 40 شکل گرفت و تا به امروز تغییرات بسیار زیادی داشته و آثار زیادی از هنرمندان برجای مانده است. متاسفانه بعد از گذشت این همه سال همچنان نقاشیخط برای بسیاری از عموم مردم نا آشنا است و بسیاری از افرادی که تازه وارد هنر نقاشی میشوند و شروع به یادگیری می کنند، با آن آشنا می شوند. برای یادگیری این هنر ابتدا باید دوره های یادگیری نقاشی و یا خطاطی را پشت سر بگذارید، تا بتوانید پس از آن به خلق نقاشیخط بپردازید. در بسیاری موارد شاید سال ها طول بکشد تا فرد بتواند در هنر نقاشیخط به مهارت کافی برسد.
شروع خلق این هنر با خط هایی از جمله ثلث و نستعلیق اتفاق افتاد، اما در گذر زمان دچار تغییرات زیادی شد که امروزه حتی برخی از هنرمندان دست به ابداع خط زده اند. هنر نقاشیخط توسط هنرمندان بسیار بزرگ و برجسته ای انجام می شود و اگر علاقه مند به این هنر هستید، می توانید با خرید تابلوهای آن در دیزاین فضای خانه استفاده کنید.
هدف نهایی در این هنر رسیدن به یک طرح واحد به صورت نقاشی و با تلفیق خطاطی و رنگ آمیزی می باشد.

اولویت های هنر نقاشیخط

ضرورت اولیه نقاشیخط یادگیری و تسلط به نوشتن یک یا چند خط می باشد، به این دلیل که کلمات و حروف عناصری هستند که در نقاشیخط و ترکیب بندی آن مورد استفاده قرار می گیرند و در کنار آن بحث نقاشی پیش می آید، که اگر علاقه مند به یادگیری این هنر هستید و در این دو زمینه مهارت کافی دارید؛ توصیه می کنیم حتما به یادگیری آن بپردازید. امروزه رقابت بسیار زیادی در خلق آثار هنری وجود دارد، بنابراین برای اینکه بتوانید آثار ماندگاری در این عرصه به جای بگذارید، باید سبک و تکنیک های متفاوتی نسبت به سایر هنرمندان خلق کنید. یکی از اولویت های این هنر رسیدن به یک تکنیک جدید و کسب موفقیت در این رشته خاص می باشید، در این صورت می توانید خود را بهتر مطرح کنید و یا حتی صاحب سبک باشید.
خلاقیت های ذهنی از دیگر مواردی است که یک هنرمند نقاشیخط باید از آن در به تصویر کشیدن آثار خود استفاده کند. بنابراین خلاقیت و ابتکار عمل هنرمند می تواند رمز موفقیت اش برای خلق آثارش باشد.
از دیگر اولویت های یادگیری این هنر شرکت در دوره های آموزشی مرتبط با این هنر است. به دلیل ترکیبی بودن این هنر، هنرمندان میتوانند با حضور در دوره های مختلف خطاطی و یا نقاشی تسلط بیشتری در کار خود ایجاد کنند.
همانطور که میدانید سخت ترین و مهمترین بخش در به وجود آوردن آثار نقاشیخط، خلق کردن است. هزینه زمانی برای خلق برخی از این آثار ممکن است، سال ها به طول بیانجامد. در صورتی که خلاقیت از بین برود، هنرمند در دور تکرار باطل می افتد و قطعا به مرور دچار افت می شود. یک ایده اصلی ممکن است سال ها زمان ببرد تا در ذهن هنرمند نقش ببندد و به نتیجه برسد، اما بیشتر طرح ها نیز بین چند روز تا چند هفته به ثمر می نشیند.

نقاشیخط اثر استاد عظیم فلاح

نقاشیخط نیار به یادگیری دوره های مختلف می باشد

نکته قابل توجه در یادگیری و آموزش نقاشیخط این است که برخلاف تصور برخی افراد باید دارای استعداد کافی برای یادگیری این هنر باشید، در حالی که با سپری کردن دوره های مورد نیاز همه افراد می توانند به خلق اثر بپردازند.

یادگیری نقاشیخط

همانطور که به آن اشاره شد، برای یادگیری این هنر ابتدا باید دوره های مرتبط با نقاشی و خط که البته اولویت یادگیری آن خطاطی می باشد، را پشت سر بگذارید. همچنین می توانید در دوره های مرتبط با آن ها نیز شرکت کنید. بسیاری از افراد با توجه به آگاهی حاصل شده در دوره های آموزشی می توانند از متریال ها و ایده های بهتری در خلق آثار این هنر استفاده کنند. توجه داشته باشید که نقاشیخط دوره های خودآموز ندارد و حتما باید تحت نظر اساتید مجرب به گذراندن دوره بپردازید و در کلاس های حضوری و غیرحضوری شرکت پیدا کنید؛ همچنین برای یادگیری ابتدا باید علاقه مندی های خود را نسبت به سبک خطاطی و نقاشی تعیین کنید، به این دلیل که بسته به سبک خط کار شده در هنر نقاشیخط سبک های متنوع و متفاوتی وجود دارد.
یکی از مهمترین و اساسی ترین مباحثی که شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می کند، تمرین هر روزه است. تمرین در یادگیری افراد تاثیر مستقیم میگذارد و انجام مراحل مختلف را در نقاشیخط برای هنرجو راحت تر می کند. توجه داشته باشید که هنرجویان تنها با تمرین می توانند به مهارت کافی در این رشته هنری برسند. تکرار و تمرین دو امر جدا نشدنی از هم هستند که باعث پیشرفت روز به روز هنرجویان می شود. خواستن در یادگیری به طبع به دلیل داشتن استعداد در کاری است، بنابراین اگر علاقه مند به یادگیری این هنر هستید وقت و زمان خود را تلف نکنید و در اولین فرصت در کلاس های آموزشی آن ثبت نام کنید.

نقاشیخط لوکس

برای یادگیری نقاشیخط نیاز به تکرار و تمرین است

همچنین برای دانلود عکس تابلوهای نقاشیخط می توانید از سایت پارس استاک استفاده کنید. در این سایت میتوانید با دانلود طرح لایه باز و یا دانلود وکتور از امکاناتی که در اختیار کاربران قرار داده شده، استفاده کنید.