ویژگی های دانلود وکتور

بسیاری از کاربران به دلیل نا آشنا بودن با کلمه وکتور، از ویژگی های دانلود وکتور نیز اطلاعاتی ندارند. در این مقاله قصد داریم با این واژه و کارایی آن بیشتر آشنا شویم، در ادامه با ما همراه باشید.
فایل های دانلود وکتور با فرمت های pdf ، eps، ai، svg وجود دارند که برای باز کردن آن ها به نرم افزارهایی از جمله ادوبی ایلوستریتور، کورل دراو و… نیاز خواهید داشت. دانلود وکتور این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید تصویر مورد نظر را بدون کاهش کیفیت بزرگ و کوچک کنید، دسترسی به تغییرات بسیار زیادی در این فایل ها خواهید داشت، فایل ها و تصاویر دانلود وکتور را می توانید تکه تکه کنید و در ظاهر آن تغییراتی مطابق با سلیقه خود انجام دهید.
وقتی که با دانلود وکتور فایل مورد نظر خود را دریافت می کنید، تصاویر در قالب مشخصات هندسی مانند، منحنی ها، نقاط، خطوط، چند ضلعی ها و دایره ها در سیستم ذخیره می شوند. لازم به ذکر است که حجم فایل های دانلود وکتور بسیار پایین است اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و می توان آن ها را بینهایت بزرگنمایی کرد، البته بدون افت کیفیت!
به زبان ساده تر تصویر دانلود وکتور فاقد رزولوشن می باشند، که می توانید آن ها را بدون از دست دادن وضوح و جزئیات چاپ کنید. نکته مهم این است که این تصاویر با کوچک و یا بزرگ کردن آن نیز دچار افت کیفیت نمی شود.

کاربردهای فایل وکتور

توجه داشته باشید که از فایل های وکتور هم تصویرسازان و هم طراحان گرافیکی استفاده می کنند، اما در بسیاری از موارد تفاوت هایی با هم دارند. طراحان به صورت کلی تر در مورد ترکیب بندی هنگام ساخت و طراحی وب سایت، تبلیغ و یا سایر موارد فکر میکنند، که تمامی المان های ساختاری، گرافیک و متن را در خود جای می دهند. حال ممکن است فایل وکتور را طراح خود بسازد و یا با دانلود وکتور از امکاناتی که تصویرسازان در اختیار آنها قرار داده اند، استفاده کنند.
اما تصویر سازان نگاه هنری تری به این قضایا دارند و بر روی آن بخش تمرکز بیشتری می کنند. در این صورت ممکن است تصاویری را خلق کنند که چارچوب مشخصی نداشته باشد و طرحی را به صورت کلی، به نمایش نگذارد. در نهایت صاحب تصاویر مجزایی هستیم که در قالب وکتور توسط تصویرسازان ساخته شده و زیر دست طراحان تبدیل به اثری هنری می شود.
دانلود وکتور به دلیل ایجاد تصاویر با کیفیت و قدرت بزرگنمایی بالا، در بسیاری از پروژه های گرافیکی کاربرد دارد. طراحی لوگو و یا نماد یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از دانلود وکتور می باشد. با استفاده از فایل های لایه باز آن می توان از ترکیب و یا تلفیق چند تصویر، به طرح دلخواه خود رسید. همچنین در چاپ استفاده گسترده ای دارد که بسیاری از چاپخانه هایی که بنرهای بسیار بزرگ را چاپ میکنند، تنها با قبول فایل وکتور کار خود را انجام میدهند؛ تا تصویر چاپی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. یکی از نکات بسیار مهم این است که فایل های دانلود وکتور میتواند سرعت بالایی به طراحان بدهد و در زمان و هزینه های آن ها صرفه جویی کند.

تفاوت فایل های رستر و وکتور

فایل های Raster یا bitmap از مربع های بسیار کوچکی به نام پیکسل تشکیل شده است. هر کدام از تصاویر تولید شده در این گرافیک ها اندازه مشخصی از پیکسل را دارند، که نمی توان آنها را بدون از دست دادن کیفیت، بیش از اندازه بزرگنمایی کرد. حجم این فایل ها نسبت به وکتور بیشتر است. فرمت های رستر که به طور معمول از آن ها استفاده می کنیم عبارتند از jpg، gif، png، bmp، tiff
در نقطه مقابل آن با دانلود وکتور می توانید از کیفیت بالا به همراه امکان تغییر در طرح استفاده کنید. در کنار آن فایل دانلود وکتور از حجم پایین تری نیز برخوردار می باشد.
تفوت دانلود وکتور و رستر
امروزه در سایت های دانلود عکس می توانیم دانلود وکتور را هم مشاهده کنید. در برخی موارد حتی هنگام دانلود وکتور، فایل فشرده شده ای در اختیار ما قرار می گیرد، که می توان به چند فرمت مختلف از تصویر مورد نظر دسترسی داشت. یکی از سایت هایی که در این زمینه توانسته کمک بسیار زیادی به طراحان و تصویرسازان کند، پارس استاک می باشد. در این سایت تلاش بر این است که دسترسی مناسبی از تصویر برای انجام مراحل چاپ و یا حتی تولید لوگو و یا نماد در اختیار کاربران قرار داده شود. با ورود به سایت، ابتدا نوار جستجوگر را در مقابل خود مشاهده می کنید، که به شما اجازه می دهد، کلمه و یا طرح مورد نظر خود را تایپ کرده به جستجوی آن بپردازید. پس از پیدا کردن فرمت و تصویر مورد نظر خود نیز می توانید نسبت به دانلود وکتور و یا سایر فرمت ها اقدام نمایید. سایت پارس استاک، با گزینش فایل های مناسب و تنوع آن ها، فضای بسیار مناسبی را برای دسترسی به فایل های مورد نظر شما ارائه می دهد. امیدواریم از خدمات پارس استاک لذت ببرید.

تفاوت وکتور و رستر