قطعاً در مواقعی مانند برگزاری یک مراسم مذهبی، تبریک به یک شخص خاص برای برنده شدن در یک مسابقه یا یک رویداد فرهنگی جای یک پوستر زیبا با طراحی بی‌نظیر خالی است. شاید برخی از افراد سریعاً برای دریافت این محصول اقدامات لازم را انجام دهند، اما موضوع اصلی این است که طراحی یک پوستر باید چگونه باشد که افراد را خیلی سریع به خود جذب کند؟ در این مطلب قصد داریم شما را با خصوصیات یک طراحی بی‌نظیر برای پوستر دیواری کوچک آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

پوستر دیوار در ابعاد کوچک باید دارای طراحی متناسب باشد

بررسی پوسترهای دیواری کوچک

در نگاه اول از نظر بسیاری از افراد، پوستر دیواری کوچک شاید تنها یک پوستر دیواری با ابعاد کوچک باشد، اما معرفی این محصول تنها به این موضوع ختم نمی‌شود. در واقع یک پوستر کوچک دیواری دارای طیف وسیعی از خصوصیات منحصر به فرد است.
این موضوع را در قالب یک مثال برای شما روشن‌تر می‌کنیم. فرض کنید که قصد دارید، تصویری را که در آن متنی قرار دارد، در ابعاد کوچک‌تر چاپ کنید و در نمایشگاهی قرار دهید. یک فرد بدون در نظر گرفتن طراحی این تصویر، آن را در ابعاد کوچک‌تر برای شما چاپ می‌کند. اگرچه ممکن است این کار برای فرد ناآشنا با اصول درست طراحی پوستر عادی باشد و هیچ گونه مشکلی در رابطه با آن حس نشود، اما این عمل می‌تواند برای فرد حرفه‌ای و متخصص در این حوزه ناخوش‌آیند باشد.
در واقع، یک پوستر کوچک دیواری از نظر کارشناسان پوستری بوده که طراحی آن با توجه به ابعاد آن انجام شده است. این به آن معنا است که شما به هنگام چاپ تصویر هیچ گونه پیکسلی را مشاهده نمی‌کنید که باعث بهم‌ریختگی تصویر شود و تصاویر کاملاً با وضوح بسیار بالایی چاپ می‌شوند. در واقع، این نکته مهم باید در پوستر دیواری در ابعاد کوچک رعایت شود تا ظاهر بی‌نظیری را به آن ببخشد.

نکات منحصر به فرد در رابطه با طراحی پوستر

خرید پوستر دیواری کوچک کار راحتی است، اما خریدی که باب میل مشتری باشد و تنها از روی رفع نیاز نباشد، هدف طراحان این مدل از پوسترها است. حال این سؤال مطرح می‌شود که چه نکاتی در طراحی پوستر کوچک دیواری وجود دارد که باعث می‌شود این محصول از همسانان خود متمایز شود و خرید آن نیز بیشتر از سایر موارد باشد؟ در این قسمت به این نکات می‌پردازیم.

طراحی پوستر براساس هدف و عملکرد آن

یک پوستر دیواری کوچک قرار است توجه را جلب کند، افراد را آگاه سازد و اگر تبلیغاتی است، به متقاعد کردن افراد بپردازد. در واقع، طراحی درست در یک پوستر می‌تواند از طریق متن و تصاویر روی تصمیمات مشتری تأثیر بگذارد. یک پوستر با طراحی بهینه، کنجکاوی بیننده، عقل او و همچنین به طور ناخودآگاه جنبه احساسی او را مورد هدف قرار می‌دهد. 

رعایت اصول طراحی در پوستر

اگر یک پوستر فاقد اصول طراحی تولید و ارائه شود، نه تنها مورد پسند افراد قرار نمی‌گیرد، بلکه حتی باعث سردرگمی آن‌ها نیز می‌شود و افراد را از محتوا و هدف اصلی پوستر دور می‌کند. با در نظر گرفتن این که گروه هدف این پوستر چه افرادی هستند، اصول طراحی روی آن پیاده می‌شود. 

استفاده از رنگ‌های روشن در طراحی پوستر کوچک دیواری

استفاده از تصاویر در طراحی با توجه به ابعاد پوستر

قطعاً قرار گرفتن یک تصویر واید با جزئیات در یک پوستر دیواری کوچک جالب نیست. منظور از تصویر واید تصویری است که جزئیات کاملی دارد و باکیفیت زیاد و لنز واید گرفته می‌شود. در حین طراحی، برای انتخاب تصویر باید سعی شود که در ابتدا ابعاد تصویر را مورد بررسی قرار گیرد و سپس بهترین تصویر انتخاب شود.

استفاده از وکتور در طراحی

وکتورها بهترین انتخاب برای پوستر دیواری کوچک هستند؛ زیرا به راحتی می‌توانند تغییر سایز دهند و متناسب با ابعاد مورد نظر ارائه شوند. همچنین حجم وکتورها پس از خروجی بسیار پایین‌تر از تصاویر دیگر است. به همین دلیل، به هنگام قرارگیری روی یک پوستر با ابعاد کوچک‌تر به هیچ عنوان به حالت پیکسلی دیده نمی‌شوند و شفافیت تصویر اصلی را با خود به همراه دارند.

اصول طراحی مهم‌ترین بخش در پوستر دیواری با ابعاد کوچک

بررسی تخصصی اصول طراحی پوستر دیواری در ابعاد کوچک

پوسترها در فضاهای عمومی مانند ستون‌ها، ساختمان‌ها، خیابان‌ها، پارکینگ‌ها و غیره در معرض تأثیرات خارجی متعددی مانند نوع محیط، شرایط نوری، شرایط آب و هوایی، رقابت با سایر رسانه‌های بصری نزدیک و پنهان‌کاری جزئی توسط افراد یا اشیاء قرار دارند. مجموع این تأثیرات و شرایطی که ممکن است همواره بهینه نباشند، تأثیر زیادی روی قابلیت دیداری و خوانایی پوسترها دارند. برای این که پوستر دیواری کوچک شما همواره جزء بهترین‌ها باشد، در این قسمت مهم‌ترین اصول طراحی آن‌ها بیان می‌کنیم.

قالب/اندازه

به طور کلی، یک قالب بزرگ بیشتر جلب توجه می‌کند، اما یک پوستر کوچک با رنگ‌آمیزی روشن و بی‌نظیر از یک پوستر در ابعاد بزرگ و تیره بیشتر توجه را به سوی خود می‌کشاند.

رنگ زمینه

بهتر است از رنگ‌های روشن و نه خیلی کدر استفاده شود. در نظر داشته باشید که برای رنگ‌های تیره‌تر باید کنتراست در نظر گرفته شود.

کنتراست

تضادهای قوی مثلاٌ تضادهای روشن، تاریک یا مکمل چشمگیر هستند. با این حال، باید از استفاده بیش از حد کنتراست اجتناب شود.

نوع و اندازه فونت

برای پوستر دیواری کوچک که دارای متن است، فونتی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شود و مطابق با "شخصیت" پوستر باشد.

جذب از راه دور

تمامی نکات ذکر شده تأثیر عمده‌ای در درک پوستر دارند، اما این که پوستر از هر فاصله‌ای بتواند افراد را به خود جذب کند، مهم است. زمینه استفاده اعم از تبلیغات شهری با فرمت بزرگ، پوسترهای کوچک برای خواندن جملات ادبی یا مشاهده کردن تصاویر آرامش‌بخش باید در این رابطه نظر گرفته شوند.

کلام آخر

یک پوستر کوچک دیواری می‌تواند در مکان‌ها بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال، شما در شهر، ساختمان‌ها، جشنواره‌ها و بسیاری از موارد دیگر می‌توانید انواع این دسته از پوسترها را مشاهده کنید. پوسترهای کوچک دیواری سریعاً آماده می‌شوند، فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و هزینه بسیار کمی بابت طراحی و خرید آن‌ها خرج می‌شود.
رعایت اصول طراحی و گرافیک و استفاده از تصاویر مناسب در طراحی این پوسترها اهمیت زیادی دارد لازم است که از کمک متخصصان این حوزه استفاده کرد. بنابراین، اگر احتیاج به طراحی گرافیکی یک پوستر دیواری کوچک بی‌نظیر دارید، کافیست تنها سفارش خود را در پارس استاک ثبت کنید.