اینستاگرام یکی از کاربردی‌ترین فضاهای مجازی است که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. نوع طراحی پست‌ها و هایلایت‌ها در صفحه‌های شخصی یا کاری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در انتها به جذب افراد منجر می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا به صورت اختصاصی به نحوه طراحی کاور هایلایت اینستاگرام بپردازیم. با ما همراه باشید.

کاور هایلایت برای اینستاگرام به جذابیت صفحه شما می‌افزاید

بررسی مفهوم کاور هایلایت اینستاگرام

کاور هایلایت اینستاگرام تصاویری است که برای برچسب‌گذاری هایلایت استفاده می‌شود. اگر با هایلایت‌های اینستاگرام آشنا نیستید، باید بگوییم که هایلایت‌ها در اصل استوری‌های اینستاگرام هستند که در پروفایل کاربر ذخیره شده‌اند. هایلایت‌ها نکات برجسته منحصر به فردی هستند؛ زیرا حتی پس از تاریخ انقضای 24 ساعته استوری نیز قابل دسترسی هستند.
کاورهای هایلایت در پایین پروفایل اینستاگرام شما قرار دارند و بخشی از اولین برداشت کاربر از صفحه شخصی یا برند شما هستند؛ به همین دلیل، استفاده استراتژیک از کاورهای هایلایت ضروری است. هنگام طراحی آن‌ها بهترین تمرین استفاده از رنگ‌ها و فیلترهایی است که نه تنها عالی به نظر می‌رسند، بلکه ظاهر و احساسی ثابتی به صفحه اینستاگرام شما می‌بخشند.

می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن بهترین کاور را طراحی کنید

نکاتی مهم برای طراحی کاورهای هایلایت اینستاگرام

شاید فکر کنید که کاور هایلایت اینستاگرام آنقدر ها هم تأثیری روی صفحه اینستاگرام شما ندارد، اما به هیچ عنوان این طور نیست! در واقع، نوع طراحی و استفاده از تصاویر برای کاور هایلایت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای ایجاد ارتباط بین کاربر و شخصیت شما است. به همین دلیل، طراحی آن نیازمند در نظر گرفتن نکات و اصولی است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

کاورهای هایلایت خود را مارک کنید

از رنگ‌های برند خود به همراه آیکون‌ها یا کلماتی که به خوبی برجسته سازی را نشان می‌دهند، استفاده کنید. به رنگ‌ها، فونت‌ها و صدایی که استفاده می‌کنید، فکر کنید. مطمئن شوید که طرح‌های کاور هایلایت برای کسب‌وکار شما منطقی هستند. سعی کنید طراحی کاور با نوع پست‌های شما تا حدودی متفاوت باشد تا بیشتر برای کاربران جلب توجه کند.

از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید

شاید فکر کنید که در طراحی کاور هایلایت اینستاگرام، وضوح تصاویر بیهوده باشد، اما شما باید به استفاده از تصاویر با وضوح بالا برای پوشش‌های هایلایت خود استفاده کنید تا برای کاربرد جذاب‌تر باشد. به یاد داشته باشید که همواره ظاهر هایلایت‌ها و پست‌ها در اینستاگرام مهم هستند. کاورهای هایلایت شما یکی از اولین چیزهایی هستند که کاربر در نمایه شما می‌بیند؛ بنابراین شما باید تأثیر خوبی در کاربرد ایجاد کنید.

کاورها باید برنامه‌ریزی شده طراحی شوند

واضح، دقیق و منظم باشید

کاورها هایلایت خود را ساده و خوانا طراحی کنید. کاور هایلایت شما به این منظور نیست که کل داستان را بیان کند، بلکه بیشتر برای تحریک کنجکاوی مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر است. کاورهای برجسته خود را با یک هدف انتخاب کنید.

چگونه یک کاور هایلایت اینستاگرام خوب را طراحی کنیم؟

اصلاً نیازی نیست که یک گرافیک کار حرفه‌ای باشید تا بتوانید یک کاور هایلایت اینستاگرام عالی طراحی کنید. کافی است تنها سه مرحله زیر را دنبال کرده تا به کمک آن‌ها کاورهایی را برای اینستاگرام خود طراحی کنید که نظیرش در هیچ صفحه دیگری وجود ندارد.

مرحله 1. کاور هایلایت خود را برنامه‌ریزی کنید

قبل از این که شروع به پیمایش در بایگانی داستان‌های خود کنید، مهم است که ابتدا برنامه‌ریزی داشته باشید که می‌خواهید کاورهای هایلایت شما چه باشند. به این ترتیب، می‌توانید مجموعه‌های شخصی خود را بر اساس موضوعات مهم مدیریت کنید.
برای مثال، اگر محتوای شما حول محور سفر است، ممکن است بخواهید نکات برجسته خود را بر اساس مکان یا نوع تعطیلات خاص دسته‌بندی کنید. ایجاد یک طرح در ابتدا باعث می‌شود که کارهای برجسته و کاور آنها بیشتر برای مخاطب جذاب باشد.

مرحله 2. آیکون‌های هایلایت استوری اینستاگرام خود را طراحی کنید

اکنون که برخی از نکات مهم را برای برنامه‌ریزی کاور هایلایت اینستاگرام مطالعه کردید، زمان آن رسیده است که کاور خود را طراحی کنید. خوشبختانه طراحی آن بسیار ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.
برای طراحی یک کاور هایلایت عالی، به مهارت‌های تخصصی طراحی یا برنامه‌های کامپیوتری گران‌قیمت نیاز ندارید. تنها کافی است که یک ابزار شخص ثالث رایگان داشته باشید و کمی از زمان خود را به این کار اختصاص دهید. می‌‌توانید از تصاویر موجود در پارس استاک ایده بگیرید یا از کارشناسان پارس استاک در زمینه طراحی و انتخاب تصاویر مناسب مشاوره دریافت کنید.

اکنون که برخی از نکات مهم را برای برنامه‌ریزی کاور هایلایت اینستاگرام مطالعه کردید، زمان آن رسیده است که کاور خود را طراحی کنید. خوشبختانه طراحی آن بس

مرحله 3. کاورهای طراحی شده را به هایلایت اینستاگرام خود اضافه کنید

در سال‌های اخیر، اینستاگرام افزودن عکس به کاور هایلایت را آسان‌تر از همیشه کرده است. حالا وقت آن است که همه چیز را کنار هم بگذارید. در این بخش، مراحل ساده اضافه کردن کاور طراحی شده را به هایلایت اینستاگرام مرور خواهیم کرد. پس از ایجاد هایلایت مراحل زیر را دنبال کنید:
1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
2. دکمه تصویر نمایه را در گوشه سمت راست پایین صفحه فشار دهید.
3. Highlight مورد نظر را برای به‌روز رسانی انتخاب کنید.
4. دکمه More را در گوشه سمت راست پایین صفحه فشار دهید.
5. Edit Highlight را انتخاب کنید.
6. Edit Cover را انتخاب کنید.
7. به سمت چپ بروید و دکمه تصویر را فشار دهید.
8. پیمایش کنید تا طرح جلد جدید خود را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
9. Done را فشار دهید.
پس از انجام این مراحل می‌توانید مشاهده کنید که کاور جدید شما روی هایلایت‌ها قرار گرفته و زیبایی بسیاری را به صفحه شما هدیه داده است.

کلام آخر

هایلایت‌های اینستاگرام راهی عالی برای نشان دادن این هستند که شما کیستید و نمایه شما چیست. افزودن یک کاور عالی به فالوورها کمک می‌کند تا به محتوای دقیقی که در صفحه شما به دنبال آن هستند، دست پیدا کنند.
طراحی کاور هایلایت اینستاگرام یکی از بهترین روش‌ها برای جدب مخاطب و پاسخ به سؤالات او است. کافی است که برای نوع کاور مورد نظرتان برنامه‌ریزی کرده و سپس با استفاده از انواع اپلیکیشن‌های مختلف اقدام به طراحی کاور کنید. می‌توانید از تصاویر باکیفیت موجود در پارس استاک نیز در این زمینه استفاده کنید. حضور کادر حرفه‌ای و گرافیست‌های متخصص در این مجموعه می‌توانند شما را در طراحی هر چه بهتر کاورها یاری کنند.