تکنولوژی با هر گامی که به جلو برمی‌دارد، به شما این امکان را می‌دهد که خانه خود را زیباتر کنید و با جذابیت بیشتری نشاط را به هر بخش از خانه خود بیاورید. این دقیقا همان کاری است که فناوری چاپ روی سرویس خواب برای شما انجام می‌دهد.
زمانی که از چاپ روی روتختی استفاده می‌کنید یعنی تصمیم دارید همه بخش‌های خانه و دکوراسیون خود را، منحصر به فرد کنید. این فناوری این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا ملحفه، روبالشی یا روتختی خود را با عکس یا جمله‌ای تزئین کنید که برایتان ارزشمند و خاطره آفرین است. هر بخش از سرویس خواب خود را می‌توانید طرحی جداگانه بزنید یا آن را بخشی از آلبوم خاطرات خود کنید. اگر برای شما هم تا همین جا جذاب است، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

سرویس خواب خود را خاطره انگیز کنید

عکس شما، برای خوابی پر از آرامش

شاید برای شما جالب باشد اگر روتختی، روبالشی یا ملحفه شما، عکس خودتان، فرزندتان یا همسرتان بر روی آن حک شده باشد. حس جالبی است که بتوان با یاد عزیزان به خوابی پر از آرامش فرو رفت. چاپ روی سرویس خواب به شما این امکان را می‌دهد که سرویس و ست خواب خود را به اصطلاح شخصی و منحصر به فرد کنید.
این سرویس‌ها حتی بعد از این که طرح روتختی بر روی آن چاپ شد، قابل شستشو هستند و با هر روشی که آن را بشویید، از روی سرویس شما محو یا کمرنگ نمی‌شوند. درست است که می‌توانید ملحفه یا رو تختی را با طرح‌های از پیش طراحی شده زیبا کنید، اما خودتان می‌توانید هر طرح، عکس یا متنی را هم که علاقه داشتید به این سرویس‌ها اضافه کنید.
طرحی که شما انتخاب می‌کنید، یا حتی خودتان آن را طراحی می‌کنید، تنها در عرض چند دقیقه روی سرویس خواب چاپ می‌شود. کیفیت چاپ به واسطه تکنیک انتقال حرارت بسیار بالا است و همانطور که پیش از این نیز ذکر کردیم دوام زیادی دارد و در برابر شستشو از بین نمی‌رود.
از ویژگی‌های دیگر چاپ روی سرویس خواب این است که می‌توانید قبل از چاپ، پیش نمایش آن را ببینید و اگر مورد پسند شما قرار نگرفت طرح خود را تغییر دهید یا از طرح‌هایی استفاده کنید که از پیش آماده شده‌اند. جنس همه مواد بسیار عالی است و خوابی آرام را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

طرح روبالشی و روتختی خود را با هم هماهنگ کنید

از پارچه سرویس خواب مطمئن شوید

حتما شما هم زمانی که به دنبال طرح برای چاپ روی بالش هستید، این سوال در گوشه ذهنتان شما را درگیر کرده است که جنس الیاف و پارچه استفاده شده چیست. بهتر است بدانید که پارچه‌های روتختی اغلب از جنس 100 درصد پنبه یا 100 درصد الیاف تهیه می‌شود. اما برای پارچه ملحفه که مستقیما با بدن شما در ارتباط است از پارچه‌های نرم میکروفیبر استفاده می‌شود.
بسته به هزینه‌ای که می‌کنید می‌توانید جنس پارچه را نیز تغییر دهید و از پارچه کم هزینه‌تری مانند ترکیب با پنبه استفاده کنید. اما باید بدانید چاپ روی سرویس خواب، باید بر روی پارچه‌ای انجام شود که نفوذ پذیری بالایی داشته باشد تا بتواند مانع از ساییدگی پارچه بر اثر پیچش نخ یا چروک پارچه شود. در مواردی که لازم است پارچه مدام شستشو شود، از مواد پایداری سفید کننده کلر باید استفاده شود. این موارد برای هتل‌ها بیشتر مورد نیاز است.

طرح خاطره انگیز خود را چاپ کنید

از چه شیوه‌ای چاپ انجام می‌شود؟

بسته به سایزی که طرح و اندازه سرویس خواب شما دارد، چاپ روتختی می‌تواند عرض متفاوتی از قبیل 1800، 2600 یا 3200 میلی‌متر داشته باشد. اما فناوری چاپی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب هشت رنگ است. 

چاپ روی پارچه سلولزی

اگر قرار است چاپ روی سرویس خواب بر روی پارچه سلولزی انجام شود، Reactive، VAT dye یا Pigment باید مورد استفاده قرار گیرند که نتیجه نهایی مطلوب باشد. اگر از چاپ ری اکتیو استفاده کنید، چاپی درخشان ولی با ماندگاری محدودتری خواهید داشت.
استفاده از جوهرهای VAT در مقابل نور و شستشو ماندگاری بیشتری دارند و سفید کننده آسیب کمتری به آن‌ها می‌زند. برای پارچه‌های گران قیمت این روش مفیدتر است. ولی نمونه پیگمنت در مقابل نور ماندگاری بالا دارند ولی در مقابل سایش خشک و مرطوب، مقاومت کمتری دارند.

پارچه میکروفیبر

بر روی این پارچه‌ها از جوهرهای پخش مستقیم و سابلیمیشن مستقیم استفاده می‌شود. این نوع پارچه و چاپ، هم نور بهتری دارند هم در مقابل مالش و شستشو ماندگاری و مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند.

پارچه ترکیبی

اگر از پارچه‌هایی استفاده می‎‌کنید که ترکیب سلولز و الیاف مصنوعی است، پیگمنت مناسب‌ترین گزینه است. در مقابل نور هم ماندگاری بیشتری دارند. البته باید درنظر بگیرید که با وجود اینکه چاپ روی سرویس خواب بسیار ساده است، هزینه بسیار بالا است و نیازی نیست از روشی استفاده کنید که پایداری را افزایش دهد. 

فرآیند چاپ

فرآیند چاپ روی پتو و سرویس خواب، انواع روش‌ها موجود است که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. یکی از این چاپ‌ها چاپ واکنشی است که با چاپگر جوهر افشان انجام می‌شود و از دستگاه کولاریس که مخصوص پارچه است استفاده می‌شود. در اثر بخاردهی بعد از چاپ، طرح تثبیت می‌شود و یک بار شسته می‌شود تا رنگ اضافه پاک شود. در نهایت با توجه به سفارش مشتری کار انجام خواهد شد.
اما اگر از چاپ رنگ VATاستفاده شود باید از قبل پارچه را ضخیم سازی کرد تا رنگ به قسمت‌های دیگر نفوذ نکند. پس از چاپ با دستگاه کولاریس، بین 110 تا 130 درجه حرارت به پارچه داده می‌شود تا خشک شده و سپس تثبیت شود. در نهایت با توجه به سفارش مشتری کار تکمیل می‌شود.
اما اگر از روش سابلیمیشن استفاده شود باید با کمک جوهر افشان پارچه را یک بار رنگ آمیزی کرد و سپس با کمک کولاریس طرح مورد نظر را برای چاپ روی سرویس خواب آماده کرد. بلافاصله طرح باید خشک شود و حدود 8 الی 10 دقیقه با بخارشو حرارت داده می‌شود. در نهایت شسته شده تا اضافات پاک شوند.

اتاق خود را تبدیل به محلی برای تجدید خاطره‌هایتان کنید

کلام پایانی

می‌توانید اتاق خود را تبدیل به محلی برای تجدید خاطره‌هایتان کنید، یا با عکسی خاطره انگیز، اتاق خواب خود را تبدیل به یک آلبوم جذاب کنید. چاپ روی سرویس خواب می‌تواند شما را به این آرزو برساند. می‌توانید روی سرویس خواب خود جمله‌ای را چاپ کنید تا هر روز صبح به شما امید و انگیزه برای یک روز امیدبخش بدهد و نشاط را به شما بازگرداند. طرح خود را انتخاب کنید، آن را زیبا کنید و سپس با چاپ آن روی روتختی، ملحفه یا بالش خود، دکوراسیون اتاق خود را شخصی سازی و جذاب کنید.