آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که دیوار اتاق خود را با یک پوستر دیواری اسپرت تزیین کنید و به زیبایی آن تنوع بدهید؟ ممکن است جواب به این سؤال بله باشد و این امکان هم وجود دارد که شما به یک تنوع برای محیط زندگی یا کار خود فکر کرده باشید اما ندانید که چه کاری را باید انجام دهید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با انواع پوستر دیواری اسپرت جدید آشنا شویم و طرح‌های عالی را برای این کار بررسی کنیم.

نصب پوستر دیواری برای محل کار

درباره پوستر دیواری اسپرت بیشتر بدانیم

 حتماً تا به حال در خانه خود از کاغذ دیواری استفاده کرده و دیوار خود را با آن پوشانده و دکور کرده‌اید. این روش یکی از با سابقه‌ترین و مدرن‌ترین راه‌های دکور داخلی و طراحی منزل است که به‌دلیل تنوع بالا در رنگ و طرح کاغذ دیواری از دیرباز رواج داشته و مردم از آن استفاده می‌کردند. اما در اینجا قصد داریم روشی نوین‌تر را بیان کنیم.
پوسترها هم به‌تازگی یکی از بهترین راه‌ها برای تزیین دیوار و خانه شما هستند و فضا را زنده کرده و با طرح‌هایی که دارند می‌توانند به بهترین شکل نشان دهند که سلیقه شما برای طراحی محیط زندگی یا کار به چه صورت است. درواقع پوستر‌ها مانند کاغد دیواری عمل می‌کنند اما کاغذ دیواری ممکن است سطح بیشتری از دیوارهای یک اتاق را بپوشاند. اما پوستر فقط برای یک دیوار و به صورت یک تکه استفاده می‌شود‌.
معمولاً نوجوانان و جوانان از پوسترها برای طراحی دیوار اتاق خود استقبال می‌کنند و به همین دلیل است که پوستر دیواری اسپرت از بقیه انواع طرح‌ها پر طرفدارتر است و بیشتر به فروش می‌رسد‌. البته طرح‌های دیگری نیز مانند کودکانه، طبیعت، نقاشی، مدرن و پتینه نیز وجود دارد. حتی می‌توان طرح این پوسترها را هم انتخاب کرد و با سلیقه خود آن را چاپ کرد. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

پوستر اسپرت در سایزهای بزرگ

انواع پوستر دیواری اسپورت موجود در بازار

همواره در بازار انواع بسیاری از پوستر دیواری اسپرت وجود دارد. یکی از این انواع پوستر سه بعدی اسپرت است که بیشتر برای اتاق کودکان و اتاق‌هایی که فضای کوچک‌تر دارند، استفاده می‌شود. همچنین پوسترهای اسپرت با طرح ورزشی برای باشگاه‌ها هم وجود دارند. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی می‌توانند از این طرح استفاده کنند و فضای خود را بهتر از قبل نشان دهند.
همچنین پوستراسپرت برای دیوارهای فروشگاه‌های ورزشی هم وجود دارد که البته جنس کاغذ این نوع پوستر بهتر از بقیه است.‌ انواع دیگری از پوستر نیز وجود دارند که ممکن است به‌دلیل رنگ و طرحی که دارند اسپرت تلقی شوند. این پوسترها معمولاً با بیشتر دکوراسیون‌ها ست می‌شوند و می‌توان از آن‌ها در مکان‌های مختلف استفاده کرد.

انواع پوستر دیواری اسپرت را چطور تهیه کنیم؟

معمولاً برای اینکه یک پوستر دیواری اسپرت را تهیه کرد باید به فروشگاه‌های مخصوص دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار مراجعه کرد. قبل از این کار باید اندازه دیوار خود را مشخص و نوع پوستر با طرحی که به آن علاقمند هستید را انتخاب کنید.
سپس شما اندازه‌ها را به فروشنده خواهید گفت و در بین کاتالوگی که او در اختیار دارد به‌دنبال طرح مورد علاقه خود می‌گردید. اما یک روش بهتر نیز برای تهیه پوستر دیواری وجود دارد. طرح پوستر برای ما بسیار اهمیت دارد پس چه بهتر است که تنوع بیشتری برای انتخاب داشته باشیم. اولین چیزی که در این مورد به فکر می‌رسد استفاده از قسمت تصاویر گوگل است. اما معمولاً عکس‌ها در این قابلیت گوگل وضوح خوبی برای تبدیل شدن به پوستر دیواری اسپرت ندارند.
به همین دلیل سایت‌هایی طراحی شدند که عکس‌های بسیار زیاد با طرح‌‌های مختلف را عرضه می‌کنند که شما می‌توانید با پرداخت مبلغ اندکی آن‌ها را خریداری کرده و استفاده کنید. شاتر استاک یکی از این سایت‌ها است که بسیار پرطرفدار است و شما با عضویت و خرید از آن صاحب فایل‌های عکس با وضوح بالا خواهید شد که می‌توانید آن‌ها را به عنوان پوستر نیز چاپ کنید. اما عضویت و خرید در سایت‌های خارجی مانند شاتراستاک برای ایرانیان ناممکن و سخت است.
زیرا شما باید کارت اعتباری یا حساب بین المللی برای خرید عکس داشته باشید؛ به همین دلیل سایت‌های ایرانی مانند پارس استاک ساخته شده‌اند و دقیقا همان قابلیت شاتراستاک را دارند اما با این تفاوت که شما با کارت بانکی خود و با ریال به راحتی می‌توانید این نوع پوستر دیواری را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. این سایت طرح‌های مختلف پوستر مانند پوستر سه بعدی اسپرت را نیز دارد که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب را انجام داد و پوستر مورد نظر را خریداری کرد.

پوستر سه بعدی برای اتاق کودک

بعد از تهیه طرح پوستر دیواری چطور می توان آن را چاپ کرد؟

بعد از اینکه طرح پوستر را از سایت مربوطه خریداری کردیم و اندازه‌ها را نیز مشخص کردیم، باید این فایل را به محلی که چاپ را انجام می‌‌دهند ببریم تا بتوانیم آن را در خانه خود داشته باشیم. هرچقدر ابعاد دیوار و پوستر بزرگ‌تر باشد‌‌، سایز عکس و ابعاد آن هم باید بیشتر شود. این مورد در هنگام تهیه مشخص می‌شود. هم‌چنین برای چاپ پوسترهای بزرگ باید از دستگاه‌های چاپ بنر و تخصصی استفاده کرد. چاپ پوستر دیواری اسپرت سه بعدی بر روی کاغذ گلاسه، فوتوگلاسه یا کوتد انجام می‌شود‌. حتی می‌توانید روی آن را لمینت کنید تا از آسیب در امان بماند و عکس ماندگاری بالا داشته باشد.
باید به این مورد توجه کرد که برای نصب این پوستر‌ها حتما باید مراحل نصب و استفاده از چسب خوب را در نظر داشته باشید. اگر شما خود قادر به نصب نیستید از افرادی که در چسباندن کاغذ دیواری تخصص دارند کمک بگیرید. البته گاهی اوقات عده‌ای علاقمند هستند که نصب را به وسیله پونزهای طرح‌دار یا چسب‌های فانتزی انجام دهند. این هم می‌تواند باعث زیبایی پوستر بر روی دیوار شود.

استفاده از پوستر اسپرت برای باشگاه بدنسازی

کلام آخر

یکی از راه‌هایی که به وسیله آن می‌توان دیوار اتاق یا محیط کار خود را تزیین کرد، استفاده از پوستر دیواری اسپرت است. این پوسترها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند که شما می‌توانید طرح آن‌ها را از سایت‌های ارائه طرح پوستر و عکس خریداری کرده و سپس آن‌ها را چاپ کنید؛ به همین خاطر در این مطلب به این موضوع به صورت دقیق اشاره شد.