باگذشت زمان و رشد روزافزون جمعیت، ساخت‌وسازها در زمینه‌های مختلف نیز گسترش یافت. به دنبال این موضوع استفاده از مصالح و ابزارآلات مربوط به ساخت‌وساز نیز شدت گرفت. یکی از اقلامی که طی تمامی ساخت‌وسازها مورداستفاده گسترده قرار می‌گیرد و از اقلام اساسی محسوب می‌شود، انواع سرامیک و کاشی است. انواع طرح کاشی ایرانی با کیفیت در ابعاد و اندازه‌های مختلف با ویژگی‌های گوناگون تولید شدند. این کاشی‌ها می‌توانند هر شرایطی با بهترین عملکرد و بیشترین بازدهی مورداستفاده قرار بگیرند.

انواع کاشی‌های ایرانی و ساختار آن‌ها

کاشی‌های ایرانی به طور عمده از جنس سرامیک هستند و پس از ترکیب مواد گوناگون در کوره‌های مخصوصی پخته می‌شوند. در مراحل مختلف ساخت و عرضه کاشی‌های ایرانی، تولیدکنندگان باتجربه و کاربلد بر تمامی فرایندهای تولید آن نظارت دارند تا محصولی درجه یک با بهترین عملکرد وارد بازار شود. ساختار و مواد سازنده کاشی تأثیر مستقیمی بر ماندگاری و دوام بیشتر آن دارد؛ به همین علت هنگام خرید باید دقت داشته باشیم تا به برندی معتبر اعتماد کنیم.
تلاش تیم تولید به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها با به‌کارگیری دانش و استعداد طراحان ایرانی اقدام به طراحی انواع طرح کاشی ایرانی با کیفیت نمودند. تنوع بالا در مدل و رنگ‌های کاشی‌های ایرانی موجب شد تا این محصول موردپسند سلایق گوناگون قرار بگیرد و رضایت اکثریت مشتریان و مصرف‌کنندگان را جلب کند. همچنین وجود طرح‌های مختلف کاشی‌های باکیفیت موجب شد تا طیف کاربردهای آن بسیار گسترده واقع شود و روند خریدوفروش آن طی سال‌های متوالی صعودی باشد.
ساختار دقیق این کاشی‌ها موجب شده است تا علاوه بر زیبایی ظاهری دارای بافتی مقاوم باشند و در برابر رطوبت و عوامل خارجی تخریب‌کننده از خود نفوذناپذیری زیادی نشان دهند. تمامی این موارد دست‌به‌دست یکدیگر داد تا کاشی‌های ایرانی مقاوم‌تر از سایر کاشی‌ها واقع شوند و باگذشت زمان دچار ترک‌خوردگی و شکستگی نشوند.

کاشی‌های هفت‌رنگ با رنگ‌آمیزی ظریف

سبک‌های گوناگون کاشی‌های ایرانی

طراحان ایرانی با درنظرگرفتن درخواست اکثریت جامعه و پاسخگویی کامل به نیازهای آن‌ها روزبه‌روز در حال گسترش طرح‌ها و سبک‌های کاشی‌های تولیدی هستند. طرح‌های کاشی‌های ایرانی باکیفیت از سبک‌ها سنتی و تاریخی تا سبک‌های مدرن و جدید تولید شده و در بازار به فروش می‌رسند. هر یک از این طرح‌ها با جلوه‌ای بی‌نظیر توجه عده خاصی را جلب می‌کنند.
انواع کاشی‌های سنتی ایرانی در معماری‌های باستانی و ساخت مکان‌های عمومی و هنری مورداستفاده قرار می‌گیرند. این کاشی‌ها اغلب دارای رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی بوده و در بسیاری از موارد دارای نقش و نگارهای تاریخی نیز هستند. وجود این نقش‌ها منجر می‌شود تا طی صادرات انواع طرح کاشی ایرانی با کیفیت، دیگر کشورها نیز تا حدی با تاریخ و تمدن و فرهنگ پیشین این ایران آشنا شوند.
نوع دیگری از سبک‌های پرطرف‌دار کاشی ایرانی، انواع کاشی‌های مدرن با طرح‌های جدید است. به طور معمول هنگام طراحی آن‌ها از رنگ‌های ملایم و جدید و همچنین رنگ‌های پاستیلی استفاده شده است. کاشی‌های مدرن به‌منظور کف‌پوشی یا دیوارپوشی واحد‌های شخصی با تم مدرن و جدید می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند و به مکان موردنظر جلوه‌ای خاص ببخشند.

وجود تنوع بالا در طرح و رنگ کاشی ایرانی

کاربرد طرح‌های مختلف کاشی ایرانی

یکی از عمده‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای کاشی‌های باکیفیت ایرانی، استفاده از آن‌ها به‌منظور کف‌پوشی و دیوارپوشی سطوح مختلف است. این سطوح می‌توانند از واحد‌های شخصی تا واحد‌های عمومی را شامل شوند. از انواع طرح کاشی ایرانی با کیفیت به منظور دیوارپوشی فاصله بین کابینتی، کف‌پوشی و دیوارپوشی سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها و … استفاده می‌شود.
کاشی‌هایی که در موارد ذکر شده مورداستفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند هر یک از طرح‌های سنتی و مدرن را دارا باشند. به‌این‌ترتیب آن‌ها طبق سلیقه مشتری مورداستفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این کاشی‌هایی در بازار یافت می‌شوند که دارای ظرافت بیشتر و طراحی‌های جزئی‌تر و حتی سفارشی هستند که از آن‌ها به‌عنوان تابلو نیز استفاده می‌شود.
تابلو کاشی‌های سنتی در بسیاری از موارد ممکن است دارای نوشته‌هایی با فونت نستعلیق از بیتی شعر و نثری کوتاه از شاعر و نویسنده‌ای معروف باشند. در این صورت علاقه‌مندان می‌توانند این کاشی‌ها را خریداری کرده و در منازل و اتاق‌های شخصی خود نصب کنند و ظاهری زیبا به مکان موردنظر ببخشند. البته وجود تابلو کاشی‌های مدرن با طرح‌های مینیمال نیز در بازار وجود دارد تا افراد مدرن پسند نیز بتوانند از این محصول زیبا استفاده کنند.

                                                     تابلوکاشی‌های سفارشی سنتی ایرانی

روش‌های خرید و اطلاع از قیمت کاشی ایرانی

تولیدکنندگان انواع طرح کاشی ایرانی با کیفیت زحمات خود را به فرایند تولید محدود نکردند. آن‌ها حتی در مراحل مختلف عرضه محصول نیز دخالت داشتند تا این کاشی‌ها با آسان‌ترین روش‌ها در اختیار مشتریان قرار بگیرند. به این منظور در زمان‌های مشخصی از سال نمایشگاه‌های فروش توسط نمایندگی و شرکت‌های تولید کاشی ایرانی برپا می‌شود.
متقاضیان می‌توانند با شرکت در این شرایط فروش شاهد تنوع بالای کاشی‌های ایرانی در سبک‌های گوناگون باشند و آن را با تخفیف‌های ویژه‌ و قیمت مناسب‌تر خریداری کنند. همچنین شرایط خرید غیرحضوری نیز برای سفارش آنلاین کاشی وجود دارد که به این منظور وب‌سایت‌های معتبری از سوی تولیدکنندگان راه‌اندازی شده است.
در این وب‌سایت‌ها مشاوران فروش مستقر شده‌اند تا به طور کامل شرایط خرید و قیمت کاشی‌ها را اعلام کنند و در صورت نیاز به راهنمایی مشتری بپردازند. در این صورت مشتری چه در خرید حضوری و چه غیرحضوری می‌تواند با فروشندگان به پرسش‌وپاسخ بپردازند و پس از انتخاب طرح دلخواه خود، آن را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کند.
طرح کاشی سبک ایرانی از چنان جلوه و مرغوبیتی برخوردار شد که علاوه بر مشتریان داخلی عده بسیاری در کشورهای مختلف نیز خواهان خرید این محصول شدند. کاشی‌های ایرانی باظرافت بی‌نظیر طرح‌های سنتی و مدرن خود توانستند به بازارهای خارجی نیز راه‌یافته و مزایای اقتصادی بسیاری برای تولیدکنندگان ایرانی به همراه داشته باشند.

کف‌پوشی و دیوارپوشی بدون نقص با کاشی‌های ایرانی

نتیجه‌گیری:

تلاش مستمر تولیدکنندگان و طراحان ایرانی موجب شد تا کاشی‌های ایرانی دارای ساختاری مستحکم و ماندگار باشند. انواع طرح کاشی ایرانی با کیفیت در صدر جدول پرفروش‌ترین کاشی‌های دنیا قرار گرفت. این امر موجب استفاده‌های روزافزون از کاشی‌های ایرانی به‌منظور کف‌پوشی و دیوارپوشی و حتی استفاده به‌عنوان تابلو کاشی گردید. جلوه زیبا در کنار کیفیت مرغوب این کاشی‌ها منجر شد تا این محصول از طریق صادرات در اختیار مشتریان کاشی ایرانی در سراسر دنیا قرار بگیرد و با بهترین قیمت به فروش برسد.