امروزه پوسترهای دیواری دارای تنوعی گسترده بوده و نقش مهمی در طراحی داخلی ساختمان‌ها دارند که تا حد زیادی می‌توانند روی زیبایی ظاهری تأثیر بگذارند. از بین تنوع بی‌شمار طرح‌های پوستر دیواری، برخی از آن‌ها محبوب‌تر هستند. مثلاً طرح‌های پوستر دیواری کارتونی برای کودکان و یا پوستر دیواری ماشین برای پسرها بسیار محبوب و پرفروش هستند؛ ازاین‌رو این طرح پوستر طرف‌داران زیادی پیدا کرده و فروش پوستر دیواری ماشین نیز به دلیل جذابیت آن بسیار بالا رفته است.

پوستر دیواری طرح ماشین (طرح سه‌بعدی)

پوستر دیواری ماشین سه‌بعدی و کاربرد آن

پوستر‌های سه‌بعدی یکی از انواع پوستر دیواری هستند که در چند سال اخیر موردتوجه بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند. از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده پوسترهای دیواری سه‌بعدی محبوبیت زیادی در بین مردم داشته باشند این است که احساس طبیعی بودن را به افراد می‌دهند. همچنین به دلیل وجود سایه‏هایی در چاپ، طرح دارای عمق به نظر می‏رسد.
این پوستر‌ها دارای کاربردهای متعددی در طراحی و نمای داخلی ساختمان‌ها هستند. نکته مهم طرح‌‏های مختلف پوستر دیواری سه‌بعدی این است که در دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون‌ اسپورت کاربرد دارند. مثلاً پوستر دیواری طرح ماشین که در این مقاله موردبحث است در دکوراسیون اسپرت و مدرن بسیار پرکاربرد و محبوب است.
البته پوسترهای دیواری ماشین با هر طرح و رنگی در هرجایی قابل‌استفاده است. از دلایل بالا بودن فروش پوستر دیواری ماشین این است که نه‌تنها محدودیتی در مکان مورد استفاده ندارد، بلکه بهره‌بردن از آن فقط به سلیقه افراد بستگی دارد. از طرح‏های کودکانه پوسترهای دیواری ماشین نیز می‏توان برای زیباسازی اتاق کودکان، به‌عنوان‌مثال دیوار پشت تخت و یا دیوار اصلی، استفاده کرد.
در نهایت لازم به ذکر است استفاده از پوستر دیواری ماشین در هر مکانی از خانه یا محل کار محدودیتی ندارد. تنها باید به این نکته توجه کرد که به دلیل شلوغ بودن این طرح‏ از پوستر دیواری، بهتر است به‌صورت محدود برای پوشش یک دیوار از آن‏ها استفاده کرد.

پوستر دیواری کودکانه طرح ماشین

تفاوت پوستر دیواری ماشین با کاغذ دیواری طرح ماشین

کاغذ دیواری شامل طرح‌هایی تکرارشونده است که با کنار هم قراردادن رول‌ها، مجموعه‏ای از طرح موردنظر را ایجاد می‌کند، اما پوستر دیواری به‌صورت متری خریداری و نصب می‌شود. یعنی کل طرح یکپارچه چاپ می‏شود و می‌توان تصویری خاص را بر روی یک دیوار بزرگ انداخت.

کاغذ دیواری طرح ماشین (طرح‏های تکرار‏شونده)

نکات مهم در انتخاب پوستر دیواری

اغلب اوقات تنوع طرح‌های پوستر دیواری باعث ایجاد چالش‌هایی برای خریداران می‌شود؛ به همین علت در انتخاب طرح پوستر دیواری باید نکاتی را لحاظ کرده تا بهترین گزینه‌ها را بر اساس ویژگی‌های خانه خود انتخاب کنید. اولین نکته این بوده که نوع و شکل دکوراسیون داخلی ساختمان کلاسیک است یا مدرن و یا هنری یا اسپورت؟
دومین نکته این است که طرح‌های سه‌بعدی را برای پوستر دیواری می‌خواهید یا طرح‌های دوبعدی را مناسب‌تر و زیبا‌تر می‌دانید؟ به‌عنوان‌مثال برای دکوراسیون اسپرت و مدرن پوستر دیواری ماشین بسیار استفاده می‏شود. نهایتاً نکته سوم در انتخاب پوستر دیواری توجه به رنگ است. باید مشخص کنید که کدام رنگ برای دکوراسیون داخلی ساختمان شما بهترین گزینه است و همچنین از انتخاب رنگ‌های خیلی تیره که باعث تاریکی می‌شود، مخصوصاً برای اتاق مطالعه و سالن، اجتناب کنید.

مکان‌های مناسب برای پوستر دیواری در خانه

از پوستر دیواری در مکان‏های مختلفی استفاده می‏شود. منازل، مجتمع‏های تجاری، اداری و غیره نمونه‌ای از این مکان‌ها هستند. پوسترهای دیواری در اندازه و سایزهای مختلفی به تولید می‌رسند. افراد باتوجه‌به نیازهای خود می‌توانند نسبت به انتخاب مناسب‌ترین گزینه اقدام کنند. به نکات زیر توجه کنید:

توجه به شغل و حرفه

افراد می‌توانند باتوجه‌به شغل و حرفه خود برای دفتر، مغازه و محل کارشان پوستر دیواری انتخاب کنند. برای مثال در نمایشگاه‌های ماشین می‌توان از پوستر دیواری ماشین استفاده کرد. در کافه‌ها نیز می‌توان برای زیبایی بیشتر محیط و جلب‌توجه بیشتر مشتریان از پوسترهای دیواری با طرح‌های فانتزی بهره برد. با پوسترهای سه‌بعدی می‏توان فضاهای نیمه واقعی ساخت؛ به همین دلیل این نوع پوسترها در استودیوهای عکاسی نیز پرکاربرد هستند.

دکوراسیون اتاق نشینمن

استفاده از ایده‌های خلاقانه، طرح‌های هنری و بکار بردن کمی سلیقه در دکوراسیون اتاق نشیمن‌، نه‌تنها حس طراوت و زندگی به خانه شما می‌دهد، بلکه جذابیت بیشتری را در خانه شما ایجاد می‌کند. در اتاق نشیمن باتوجه‌به چیدمان وسایل می‌توانید از پوستر نقاشی‌های هنری، پوستر سه‌بعدی گل، پوستر دیواری ماشین فانتزی و یا از پوسترهای سیاه‌وسفید مینیمالیستی استفاده کنید تا جلوه جدید و جذابی به خانه شما ‌دهد.

اتاق‌خواب

انتخاب پوستر برای اتاق‌خواب کاملاً به نظر و سلیقه شخصی افراد بستگی دارد و نمی‌توان قاعده و ویژگی خاص برای انتخاب آن بیان کرد؛ اما همیشه توصیه می‌شود باتوجه‌به کنتراست اتاق، پوستر دیواری انتخاب کنید. برای اتاق کار و مطالعه استفاده از پوستر‌هایی با رنگ‌های خنثی و طرح‌های نسبتاً ساده پیشنهاد می‌شود.
همچنین برای اتاق کار و مطالعه، تیره نبودن رنگ پوستر از موارد بسیار مهم است؛ زیرا طرح‏های شلوغ و رنگ‏های تیره برای اتاق اشخاصی که برای مدت طولانی در آن مشغول به کار هستند ممکن است احساس خستگی ایجاد کند.

پوستر دیواری طرح ماشین فانتزی در کافه

قیمت پوستر دیواری

نکته‌ای که می‌توان درباره قیمت پوسترهای دیواری گفت این است که قیمت انواع پوستر به عواملی از جمله ابعاد پوستر، طرح پوستر، کیفیت آن، شرکت سازنده، میزان رنگ‌های استفاده شده در آن و جنس کاغذ مورد استفاده بستگی دارد. همچنین اینکه پوستر دیواری ضد آب است یا خیر و میزان ضخامت آن از عواملی هستند که در تعیین قیمت پوستر نقش دارند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع پوستر دیواری و کاربرد آن‌ها اشاره کردیم. همچنین گفتیم که انتخاب پوستر دیواری ممکن است همواره چالش‌هایی را برای افراد به همراه داشته باشد که علت این موضوع نیز وجود طرح‌های متنوع است. به‌علاوه به انواع طرح‏های محبوب‌ پوستر‌ دیواری سه‌بعدی، پوستر دیواری ماشین و کارتونی برای کودکان اشاره کردیم.
به دلیل اینکه طرف‌داران پوستر دیواری اسپرت و طرح‏های ماشین روزبه‌روز بیشتر می‏شوند، فروش پوستر دیواری ماشین نیز بیشتر خواهد شد. ازآنجایی‌که پوستر دیواری با طرح، رنگ، جنس و متریال‏های مختلف تولید می‏شود سعی کردیم با معرفی پارامترها و بیان نکاتی در انتخاب مناسب‌ترین پوستر دیواری برای دکوراسیون منزل به شما کمک کنیم.