تابلو دیواری برجسته یکی از زیباترین وسایل دکوراسیون برای منازل است؛ زیرا این تابلوها در سطح دو بعدی نیستند و برجستگی‌هایی در سطح طرح دارند. برجستگی‌های این تابلوهای دیواری باعث ایجاد سایه روشن در سطح آن می‌شوند. وجود سایه روشن جلوه‌ ویژه‌ای به این نوع تابلوهای دیواری می‌دهد که در تابلوهای دو بعدی و صاف یافت وجود ندارد. امروزه بسیاری از مردم برای طراحی دکوراسیون منزل یا محل کار خود به خرید تابلو دیواری برجسته علاقه‏مند شده‌اند و به دلیل پرطرفدار شدن این تابلوها، بسیاری از فروشگاه‌های لوازم دکوری به فروش تابلو دیواری روی آورده‌اند. 

طرحی ساده و زیبا از تابلو برجسته چند تکه

انواع تابلوهای دیواری برجسته

ساخت و طراحی تابلو دیواری برجسته نیازمند هنر، خلاقیت و ظرافتی بالایی است و از این تابلوها می‌توان به عنوان یکی از زیباترین وسایل دکوری نام برد که در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی تأثیر زیادی دارند. این نوع تابلوها به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند و هر مدل از آن‌ها با روش‌های و مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:
• تابلو دیواری با طرح‏های برجسته با چسب چوب از تابلوهایی است که اکثر افراد به آن علاقه‏مند هستند؛ زیرا زیبایی این نوع تابلو برجسته بی‌نظیر است. اغلب تولیدکنندگان این نوع تابلو، برای ایجاد برجستگی چوب را به سایر مواد قابل استفاده ترجیح می‌دهند؛ زیرا چوب نسبت به بقیه مواد دارای دوام بسیار بالاتری است‌.
• برای ترسیم تابلو دیواری علاوه بر چسب چوب، از مل و رنگ‏های مختلف هم استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد تابلو دیواری برجسته برای بالای شومینه است، البته این تابلوها بسته به چیدمان منزل و سلیقه افراد در فضاهای دیگر نیز قابل استفاده هستند.
• تابلو برجسته با چسب چوب و خمیر سرامیکی نیز یکی از انواع تابلو برجسته است که خمیر بیشتری در ساخت آن استفاده می‌شود. در بسیاری از مکان‌های اداری و غیره از این نوع تابلو دیواری استفاده می‌کنند؛ زیرا تأثیر زیادی بر زیبایی فضا دارد.

کدام تابلوهای دیواری برای سالن پذیرایی مناسب‏تر هستند؟

قطعاً سالن پذیرایی جزء مهم‌ترین بخش‌‌های خانه به حساب می‌آید و تزئین این بخش با وسایل دکوری جذاب و تابلوها به صورت چشمگیری در زیبایی منزل مؤثر است. تابلوهای دیواری برجسته می‌توانند گزینه مناسبی برای دکوراسیون سالن پذیرایی شما باشند، اما همان قدر که می‌توانند به زیبایی سالن اضافه کند، به همان مقدار نیز می‌توانند از تناسب آن بکاهند.
به همین دلیل توصیه می‌شود، برای خرید تابلو دیواری برجسته از راهنمایی‌های متخصصان حوزه دکوراسیون و فروشنده‌های حرفه‌ای استفاده کنید؛ چراکه آن‌ها براساس فضای مورد نظر شما می‌توانند بهترین سبک و نوع تابلوها را به شما معرفی کنند. در این زمینه یکی از مراکز معتبری که فعالیت گسترده‌ای دارد، مجموعه پارس استاک است که به فروش تابلو دیواری با تنوع زیاد، باکیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب می‏پردازد. حضور کارشناسان خبره در حوزه زیباسازی فضا و دکوراسیون داخلی می‌تواند برای شما مزیت بزرگی به حساب بیاید.
از انواع تابلوهای دیواری مناسب برای سالن پذیرایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تابلوهای نقاشی دیواری

اغلب علاقه‌مندان به هنر با آثار مشهورترین هنرمندان جهان مثل پیکاسو، ونگوگ و لئوناردو داوینچی آشنا هستند. تابلوهای هنری نقاشی از جنس این کار‌ها هستند. اگر شما شخصیتی هنری دارید یا علاقه‌مند به دیدن نقاشی‌های هنری هستید، پیشنهاد می‌شود که این تابلوها را برای دکوراسیون منزل یا اتاق خود انتخاب کنید.

تابلو برجسته چند تکه مدرن

به‌ تازگی تابلوهای برجسته چند تکه با طرح‌های بسیار زیبا و متنوع وارد بازار شدند. هر تکه از این تابلوها مانند پازل بخشی از تصویر را تکمیل می‌کنند. این تابلوها اصولاً در طرح‌های مختلفی از جمله یک منظره یا پرتره طراحی می‌شوند.

تابلو برجسته چند تکه

تابلو برجسته با طرح گل

تابلو طرح گل از طرح‏های پرطرفدار تابلو دیواری بوده که توانسته است برای مدت‌های طولانی جایگاه خود را در بین مردم حفظ کند. این سبک تابلو دیواری برجسته به دلیل طرح گلی که دارد، مناسب خانه‌هایی با سبک دکوراسیون سلطنتی و گاهی دکوراسیون اسپرت است. 

تابلو برجسته طرح گل برای دکوراسیون اسپرت

مزایای تابلو دیواری برجسته

این نوع تابلوهای دیواری علاوه بر زیبایی و جذابیت دارای مزایای دیگری هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
1) تنوع رنگی زیاد این تابلوها از جمله مزایای آن‌ها است و این تنوع رنگی تا حدی زیاد به افراد این امکان را می‌دهد که از بین رنگ‌های مختلف تابلوهای دیواری، طرحی را متناسب با مبلمان و دکوراسیون محل مورد نظرشان انتخاب و خریداری کنند. نکته مثبت دیگر این است که اغلب مراکز فروش تابلو با توجه به سلیقه مشتری، طرح مورد نظرشان را سفارش می‌گیرند. در واقع، تابلوهای برجسته دیواری با طرح و رنگ مورد نظر قابل ساخت هستند و محدودیتی در انتخاب و سفارش طرح وجود ندارد.
2) تابلوهای طرح‏های برجسته می‌توانند روی سفال، چوب، ام‌دی‌اف و رزین اجرا ‌شوند و در دیوارهای داخلی و خارجی به کار روند. تابلوهای برجسته ساخته شده با سفال در دیوارهای خارجی نیز قابل استفاده هستند و انواعی از این تابلوها که روی چوب و ام‌دی‌اف کار می‌شوند، در سالن‌های پذیرایی، اتاق خواب‌ها و دیگر فضاهایی داخلی به کار می‌روند.

تابلو برجسته طرح گل برای دکوراسیون سلطنتی

3) جاگیر نبودن از دیگر مزایای تابلو دیواری برجسته است. این تابلوها در فضاهای کوچک و ساده نیز به راحتی قابل نصب هستند؛ زیرا ابعاد تابلو نیز همچون طرح و رنگ آن طبق نظر مشتری است؛ بنابراین این تابلوها گزینه‌ای مناسب و فوق‌العاده برای دکوراسیون محسوب می‌شوند. در نهایت، به دلیل همه موارد ذکر شده فروش تابلو دیواری در چند سال اخیر بسیار بالا رفته است و این تابلوها جزء محبوب‌ترین بخش دکوراسیون برای افراد محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

دکوراسیون و زیبایی منزل از دغدغه‏های اکثر مردم است، اما انتخاب اشتباه در وسایل تزئینی ممکن است نتیجه‏ای عکس را به ارمغان آورد و باعث شود تناسب وسایل بر هم بخورد. بنابراین برای انتخاب و طراحی یک دکوراسیون مناسب باید با انواع کاربرد وسایل دکوری آشنا بود. همچنین برای طراحی و چیدمان دکوراسیون باید به دیگر مواردی از جمله جنس کالای مورد نظر، رنگ کالا و مشخصات کلی آن توجه ویژه داشت.
علاوه بر همه این‏ها خرید از فروشگاه و سایت‏های قابل اعتماد و مطرح نیز بسیار کمک‌کننده است. با توجه به این مطلب، شما می‏توانید با مراجعه مجموعه پارس استاک بهترین محصولات دکوری از جمله تابلو دیواری برجسته را با قیمت مناسب و البته با بهترین کیفیت خریداری کنید.