دکوراسیون داخلی از شغل‌های جدید دنیای معاصر است. آدم‌ها برای زیبایی، جلب مشتری، احساس راحتی و جلوه‌های بصری از دکوراسیون و طراحی‌های داخلی در منزل و محیط کار استفاده می‌کنند. تابلوها همیشه جزء انتخاب‌های مناسب برای طراحی داخلی هستند؛ از این رو، طراحی و ساخت تابلوهای مدرن روز به روز در حال پیشرفت است. در این مقاله قصد داریم تا ویژگی‌های تابلوهای مدرن را بگوییم و راهکارهایی برای خرید تابلو دیواری مدرن ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

انواع تابلو دیواری مدرن

تابلوهای دیواری مدرن به انواع مختلفی قابل تقسیم می‌شوند. نوع پرفروش و معمول آن‌ها عبارت‌اند از:

تابلو دیواری سه بعدی

تابلوهای سه بعدی تصویری جذاب و واقعی از منظره هستند. با استفاده از این تابلوها می‌توانید محیط مورد نظر را گرم و دلپذیر کنید. در این حالت، میزان صمیمیت در این فضا افزایش پیدا می‌کند.

تابلوهای چوبی

این دسته تابلوهایی هستند که از چوب در ساخت آن‌ها استفاده شده است. با خرید این تابلوها به نوعی طبیعت را وارد زندگی کرده و از دیدن آن احساس آرامش می‌کنیم.

تابلوهای نقاشی

کار دست همیشه قابل تحسین بوده است. استفاده از آثار هنرمندان هم ذوق هنری اهل هنر را افزایش می‌دهد، هم جلوه زیبایی به فضا می‌بخشد.

تابلوهای مینیمال

طرح‌ مینیمال از طرح‌های جدید تابلو دیواری مدرن بوده که در همین مدت کوتاه طرفداران زیادی پیدا کرده ‌است. اگر به طرح‌های ساده و شیک علاقه دارید، می‌توانید از این نوع تابلو در طراحی محیط خود استفاده کنید.

تابلوهای چند تکه

این تابلوها اغلب در دو، سه یا چهار تکه طراحی می‌شوند و حس کنجکاوی را برانگیخته می‌کنند. این مدل بیشتر مناسب دیوارهای بزرگ است تا بتوانید قطعات را مانند پازل کنار یکدیگر بچینید. 

تابلو چند تکه طرح درخت

اشکال مختلف تابلو دیواری‌های مدرن

تنوع زیادی برای انتخاب تابلوهای دیواری وجود دارند. امروزه تابلوها در اشکال و طرح‌های خیلی متنوعی تولید می‌شوند که برخی از متدوال‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

طرح‌های هندسی

تابلوها با طرح‌های هندسی به تازگی وارد بازار شده‌اند و در ساخت آن از اشکال هندسی مختلف مانند دایره، بیضی و ... استفاده شده است.

تابلوهای افقی

این تابلوها شکل پهنی دارند و مناسب برای اتاق‌هایی با فضای کم هستند. دلیل استفاده از آ‌ن‌ها برای فضاهای کوچک آن است که به دلیل پهن بودن فضا را بیشتر نشان می‌دهند. از این رو، برای خرید جدیدترین تابلو دیواری مدرن باید به شکل آن و اندازه اتاق توجه داشت.

تابلوهای عمودی

این مدل از تابلوها ارتفاع را بیشتر نشان می‌دهند و توهم بلندی ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید فضای انتخابی شما بلندتر دیده شود، این تابلوها انتخاب مناسبی هستند.

جنس تابلو دیواری

تابلوها از جنس‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. برخی از آن‌ها از چوب ساخته شده و بافت‌های خاصی مانند بافت طبیعت یا روستایی را تداعی می‌کند. تابلوهای نقاشی معمولاً روی بوم کشیده می‌شوند. بوم‌ها از پارچه‌های لینن ساخته می‌شوند.
برخی از به‌روزترین تابلو دیواری مدرن، چاپ کاغذی دارند و با استفاده از قاب‌ها روی دیوار نصب می‌شوند. این دسته از تابلوها به راحتی قابل تعویض هستند و می‌توان چاپ آن را تغییر داد. دسته‌ای دیگر از تابلوها نیز روی تخته‌های شاسی چاپ می‌شوند. جنس این چاپ‌ها از کاغذ است و می‌توان بسته به نوع چاپ از کاغذهای مختلف استفاده کرد.
امروزه برای کمک به محیط زیست از کاغذهایی استفاده می‌شود که کمترین آسیب را به طبیعت بزنند. به همین دلیل، استفاده از کاغذهای گیاهی و نانو در چاپ و نقاشی‌ها بیشتر شده است.

تابلو دیواری روی بوم نقاشی

استفاده از تابلوها در دکوراسیون داخلی

برای خرید تابلو دیواری مدرن باید به نکات زیادی توجه داشت؛ از جمله محیطی که می‌خواهید برای آن تابلو تهیه کنید. تابلویی که برای محیط کار تهیه می‌کنید، با تابلوی منزل متفاوت است. توجه داشته باشید که شما در انتخاب تابلو دیواری مورد نظر خود مختار هستید و هیچ اجباری برای خرید مدل خاص نیست. ما سعی بر آن داریم تا نحوه دکوراسیون داخلی و چیدمان را بگوییم. در نهایت، این شما هستید که در انتخاب خود آزاد هستید.

محیط شغلی

در محیط‌های شغلی بسته به شغل مورد نظر می‌توانید از انواع تابلوها استفاده کنید. برای مثال، اگر شما یک گالری هنری دارید یا به نحوی کار شما به هنر گره خورده است، می‌توانید از تابلوهای نقاشی استفاده کنید.
اگر شغل اداری دارید یا کارتان مربوط به صعنت است، می‌توانید از تخته‌های شاسی و چاپ‌های کاغذی استفاده کنید. برای چاپ‌های کاغذی اگر از قاب‌های فنری استفاده کنید، بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود؛ زیرا به آسانی قابل تعویض است. تصویر هم می‌تواند یک منظره، طرح هندسی، شعر و ... باشد.

نقاشی از منظره طبیعت

محیط خانه

برای محیط منزل باید به اندازه اتاق، وسایل، رنگ دیوارها و هماهنگی آن‌ها توجه کنید. برای مثال، اگر فضای اتاق شما سنتی بوده و با بافت‌های سنتی تزئین شده است، استفاده از طرح‌های مینیمال جالب به نظر نمی‌رسد.
نکته‌ قابل توجه این است که دیوارها را شلوغ نکنید. اگر از دو یا تعداد بیشتری تابلو استفاده کردید، توجه داشته باشید که آن‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند. اگر دیوارهایتان رنگ‌های ساده و روشن مانند سفید و کرم‌ دارد، استفاده از تابلوهای مینیمال گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین می‌توانید در تهیه تابلو دیواری مدرن از تابلوهای چند تکه استفاده کنید. اگر دیوار طرح‌های شلوغ و بافت خاص مانند طرح‌های آجری یا شلوغ دارد، از تابلوهای خیلی شلوغ و تعداد بالا پرهیز کنید.

تابلو دیواری مینیمال عمودی

فضای اتاق و تابلوها

طی مقالب قبل اشاره شد که در انتخاب تابلو باید به فضای اتاق توجه داشته باشید. در اینجا نیز چند نکته را به طور خلاصه بیان می‌کنیم:
• اگر فضای اتاق شما کوچک است و می‌خواهید آن را بزرگ‌تر نمایش دهید، تابلوهای سه بعدی گزینه مناسبی خواهند بود.
• اگر می‌خواهید ارتفاع اتاق را بیشتر نشان دهید، از تابلوهای عمودی استفاده کنید.
• برای نشان دادن فضای بیشتر، تابلوهای افقی گزینه مناسبی هستند.
• اندازه تابلو باید متناسب با سایر وسایل باشد، مخصوصاً اگر تابلو را بالای مبل نصب می‌کنید؛ فاصله از مبل و پهنای تابلو اهمیت زیادی دارد.

کلام آخر

طراحی و دکوراسیون داخلی از ضروریات هر فضایی است. در طراحی داخلی از ابزارها و وسایل‌های گوناگون استفاده می‌شود که تابلوها یکی از آن‌ها است. برای انتخاب تابلو دیواری نکاتی قابل توجه است که یکی از مهمترین آن‌ها تناسب فضا و وسایل با تابلوهای دیواری است.
یکی از تابلوهایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته، تابلو دیواری مدرن است که در اشکال و جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند. شایان ذکر است که نکات گفته شده در این مقاله همگی در حد پیشنهاد هستند و هر کس متناسب با سلیقه خود می‌تواند برای انتخاب تابلو دیواری مدرن اقدام کند.