برای ما انسان‌های مدرن خانه همچو معبدی مقدس ا‌ست که خستگی‌های روح و جسممان را تسکین می‌دهد. شاید برای همین است که پس از یک سفر دل‌چسب جایی مانند خانه دل‌گرممان نمی‌کند. مَثَلِ "هیچ جا مثل خانه آدم نمی‌شه" هم برآمده از این حس است. با همه این تفاسیر، انسان در جهت زیباسازی این معبد مقدس تلاش کرده و یکی از ابزاری که برای این امر استفاده می‌کند، پرده است. پرده در طرح‌های مختلفی مانند طرح پرده سلطنتی، طرح کلاسیک، طرح کرکره‌ای و مواردی از این قبیل وجود دارد.
هر یک از انواع پرده‌ کارکردهای خاص خود را دارند، البته این کارکرد تنها از جنبه زیبایی‌شناختی نیست. انتخاب نوع پرده به نوعی نشان‌دهنده درونیات افراد است. معمولاً کسانی که پرده سلطنتی را انتخاب می‌کنند، انسان‌هایی رسمی‌ هستند و افرادی که سراغ پرده کرکره‌ای می‌روند، اشخاصی راحت و به نوعی دوستانه به حساب می‌آیند.
اگرچه نمی‌توان از نوع پرده خانواده‌ها حکم کلی درباره خلقیاتشان داد؛ اما نباید تأثیر این دو را نادیده گرفت. در این مقاله قصد داریم تا شما را برای خرید و انتخاب طرح پرده سلطنتی جدید یاری کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پرده و چرایی استفاده از آن

پرده مانند لباس می‌تواند زیبایی اتاق را به طرز قابل ‌توجهی افزایش دهد. این مؤلفه دکوراسیون می‌تواند به فضا جلوه تازه‌تری بدهد و از یکنواختی آن بکاهد. علاوه بر زیبایی، این وسیله زیبا می‌تواند حریم خصوصی شما نیز حفظ کند. چه چیزی بدتر از آن که بدانید چشم‌هایی ناآشنا دائماً از پنجره تصویر زندگی شما را زیر نظر دارند؟ استفاده از پرده به شما اطمینان خاطر می‌دهد که حریم شخصی شما حفظ می‌شود.
از سوی دیگر، پرده می‌تواند نور ورودی به خانه شما را تنظیم کند. دقت کنید که گاهی نیاز دارید نور و گرمای خورشید را کم کنید. این اتفاق به خصوص در فصول گرم نظیر تابستان رخ می‌دهد. انتخاب پرده مناسب شما را در جهت دستیابی به این هدف یاری می‌کند.

چرا باید پرده سلطنتی جدیدی بخریم؟

دلایل زیادی برای خرید پرده سلطنتی جدید وجود دارند. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها دل‌زدگی از دکوراسیون سابق است. اگر روراست باشیم، عمدتاً دکور خانه ثابت است و تغییری نمی‌کند. از آنجایی که ساعت‌های زیادی را در خانه می‌گذرانیم؛ پس طبیعی است که از این فضای تکراری خسته شویم. نیاز ما به تغییر امری ذاتی است. بنابراین، بهترین انتخابی که می‌تواند چهره خانه را به‌ کلی تغییر دهد، تعویض پرده است. تعویض پرده تأثیر زیادی روی روحیه ما می‌گذارد، البته همین تغییر نیز قواعد خودش را دارد.
برای مثال، نمی‌توان به‌ جای پرده سلطنتی پرده زبرا گذاشت! شما برای جایگزین پرده سلطنتی حتماً و حتماً نیاز به خرید پرده سلطنتی جدید دارید. در ادامه این مقاله سعی داریم که با بررسی فاکتورهای اصلی پرده سلطنتی، شما را در انتخاب پرده جدید راهنمایی کنیم.

تغییر پرده می‌تواند شکل خانه شما را عوض کند

پرده سلطنتی در نگاه کلی

طرح پرده سلطنتی یکی از لوکس‌ترین انواع پرده‌ه است. این نوع پرده معمولاً برای قسمت پذیرایی خانه استفاده می‌شود و برای اماکنی مانند آشپزخانه یا اتاق کاربردی ندارد. اشاره کردیم که پرده سلطنتی طرح فاخری دارد و به فضا جوی مدرن و رسمی می‌دهد. معمولاً افرادی که به آثار کلاسیک علاقه‌مند هستند، جذب این نوع از پرده‌ها می‌شوند.
یک نکته مهم برای خرید پرده سلطنتی این است که سعی کنید تنها زمانی که مدل خانه‌تان رسمی است، از این پرده‌ها استفاده کنید. انتخاب این پرده در کنار مبل‌ و تابلوهایی اسپرت تنها ظاهری مضحک را برایتان به ارمغان می‌آورد. بنابراین، اگر قصد خرید طرح پرده سلطنتی را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم در این زمینه را بیان کنیم.

تصوری از پرده با طرح سلطنتی

هنگام خرید پرده سلطنتی جدید باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید پرده همانند خرید هر وسیله‌ای نیاز به اطلاعات تخصصی دارد و لازم است که در هنگام خرید از آن‌ها آگاه باشیم. اهمیت این نکته در خصوص طرح پرده سلطنتی بیشتر احساس می‌شود؛ چراکه به دلیل سبک و ظاهر خاص آن از پارچه‌های مختلفی در پرده‌های سلطنتی استفاده می‌شود و بالطبع هزینه بالاتری دارد. بنابراین، لازم است که در هنگام انتخاب پرده‌های سلطنتی موارد زیر را بررسی کنیم.

جنس پارچه

اولین موضوع جنس پارچه طرح پرده سلطنتی است. این نوع پرده‌ها از پارچه‌های گران‌قیمت دوخته می‌شوند و عمدتاً این پارچه‌ها از نوع ابریشم، ساتن، مخمل است. شما می‌توانید از نوع طرح‌دار یا بی‌طرح آن‌ها انتخاب کنید. برای این تصمیم، به طرح پارچه مبل‌هایتان دقت کرده و این دو مورد را باهم هماهنگ کنید. برای خرید پرده جدید می‌توانید به تجربه استفاده‌تان از نوع قبلی رجوع کنید. اگر پرده قبلی شما از جنس مخمل بود و شما راضی بودید، می‌توانید در انتخاب پرده جدید نیز از آن استفاده کنید.

رنگ پرده

یکی از اساسی‌ترین بخش خرید پرده سلطنتی جدید، انتخاب رنگ است. گفتیم که پرده سلطنتی جوی رسمی دارد. بنابراین، برای انتخاب رنگ نیز باید به رنگ‌های رسمی‌تر رنگ فکر کنید. شاید برای پرده سلطنتی رنگ‌هایی مانند آبی فیروزه‌ای، نقره‌ای یا طلایی عالی باشند. دیده شده است که گاهی از رنگ زرشکی نیز استفاده می‌شود. اگر قصد خرید پرده جدیدی دارید، سعی کنید از رنگی متفاوت با پرده قبلی استفاده کنید. این کار فضای خانه شما را از یکنواختی خارج می‌کند، البته که باید این رنگ جدید با رنگ سایر وسایل خانه هماهنگ باشد.

پرده سلطنتی با تم قهوه‌ای

آستر زیر پرده

یکی از ویژگی‌های دیگر این طرح آستری زیر پرده است. این آستری به پارچه گران‌قیمت پرده‌تان کمک می‌کند تا به دلیل نور آفتاب پوسیده نشود. همچنین حریم خصوصی شما را امن‌تر می‌کند و جلوه زیباتری به پرده می‌دهد. برای خرید پرده جدید حتماً به وجود این آستر دقت کنید. اگر آستر پرده قبلی‌تان سالم مانده است، شاید بتوانید آن را برای پرده جدید نیز استفاده کرده و هزینه‌های خود را کم کنید.

پرده سلطنتی به خانه شما جلوه‌ای لوکس می‌دهد

یک نکته اساسی برای خرید پرده سلطنتی جدید

گفتیم که پرده می‌تواند عامل جذابیت فضا شود. دست شما در انتخاب پرده سلطنتی باز است. کافی ا‌ست تنها به یک یا دو مغازه یا فروشگاه اینترنتی سر بزنید و کاتالوگ‌ آن‌ها را مشاهده کنید. در طرح، رنگ، مدل، جنس و عواملی از این قبیل تنوع بسیار زیادی وجود دارد. اگرچه ممکن است این تنوع کار شما را هنگام خرید سخت کند، اما آزادای عمل بیشتری در انتخاب دارید و راحت‌تر می‌توانید محیط خانه را طبق میل و سلیقه شخصی طراحی کنید. لازم است که شما علاوه بر زیبایی به جنس، کیفیت و دوام پرده نیز توجه کنید.

جمع‌بندی

برای خرید طرح پرده سلطنتی جدید آشنایی با ویژگی‌های این طرح ضروری است، البته باید پیش از همه اینها بدانیم که پرده چیست و چه کاربردی دارد تا شناخت ما از طرح پرده سلطنتی عمیق شود. پرده وسیله‌ای است که برای زیبایی، حفظ حریم شخصی و تنظیم نور استفاده می‌شود. طرح پرده سلطنتی طرحی بسیار فاخر است که به خانه شما تشخصی کلاسیک و رسمی می‌دهد. از ویژگی‌های این نوع پرده می‌توان به جنس پارچه گران‌قیمت، وجود والان و آستر اشاره کرد. برای خرید پرده سلطنتی جدید باید به این ویژگی‌ها دقت کرده و بر اساس آن‌ها اقدام کنید.