آراستن و پوشاندن پنجره‌های خانه با پرده‌های شیک و مد روز یکی از جذاب‌ترین کارها در طراحی چیدمان و دکوراسیون منزل است. خرید و نصب پرده در منزل علاوه بر زیبایی، کارکردهای دیگری هم دارد. ازیک‌طرف حریم خصوصی خانواده را از همسایه‌ها جدا می‌کند و از طرفی دیگر به‌عنوان حفاظ‌هایی ضخیم در برابر اشعه‌ی خورشید عمل می‌کند؛ بنابراین انتخاب طرح پرده پذیرایی باکیفیت از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که اینجا می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید!

انتخاب طرح پرده پذیرایی

انتخاب طرح پرده پذیرایی

پرده‌ها عناصر بسیار زیبایی هستند که زوایای خشن پنجره‌های خانه را نرم می‌کنند و فضای اتاق را رسمی‌تر یا دنج‌تر جلوه می‌دهند. در نگاه اول همه پرده‌ها درنهایت یک کار انجام می‌دهند و تفاوت چندانی با هم ندارند. همه آن‌ها از دو نوع پارچه تشکیل شده‌اند که با یک رویه شیشه‌ای و روشن، آفتاب را می‌پوشانند؛ اما واقعیت این است که پرده‌ها اجزایی تغییرناپذیر هستند که می‌توانند فضای اتاق شما را دگرگون کنند!
هریک از مدل‌های مختلف پرده پذیرایی در جزییات خود دارای تفاوت‌هایی است که با دیگر پرده‌ها کاملاً متفاوت و منحصربه‌فرد است. همچنین پرده‌ها چون حجم زیادی از فضای بصری عمودی را پوشش می‌دهند، انتخاب نوع پارچه آن‌ها تأثیر بسیار چشم‌گیری بر روی ظاهر و فضاسازی آن‌ها می‌گذارد.
از طرفی مرم اغلب زمان زیادی را در اتاق پذیرایی می‌گذرانند و انتخاب طرح پرده پذیرایی و رنگ مناسب برای پرده ازاین‌جهت اهمیت پیدا می‌کند؛ چراکه انتخاب یک گزینه مناسب می‌تواند حس بسیار مطلوب و دل‌چسبی را در فضا ایجاد کند و به افراد ساکن در آنجا آرامش ویژه‌ای ببخشد.
مدل‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی برای انتخاب وجود دارد که شما می‌توانید بهترین را از میان آن‌ها برگزینید. ما در اینجا انواعی از طرح پرده های جدید پذیرایی را معرفی می‌کنیم که هم زیبا هستند و هم از کیفیت بالایی برخوردارند.

انواع طرح برای پرده پذیرایی

اگر می‌خواهید سالن پذیرایی منزل خود را با پرده‌های زیبا، جلای بیشتری ببخشید، به جای درستی آمده‌اید! در ادامه تعدادی از پرده‌هایی را که از سوی طراحان برتر دنیا طراحی شده‌اند، با شما به اشتراک می‌گذاریم تا در انتخاب طرح مناسب پرده به شما کمک کند. اگر به دنبال یک طرح پرده خوب در سبک سنتی یا مدرن هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع طرح برای پرده پذیرایی

طرح پرده شفاف

اگر به دنبال پرده‌ای هستید که حریم خصوصی شما را حفظ کند؛ اما نور خورشید را به‌طور کامل پوشش ندهد، پرده‌های شفاف بهترین گزینه برای شما هستند. این نوع پرده‌ها عموماً از جنس کتان رنگ روشن ساخته می‌شوند که زیبایی فوق‌العاده‌ای هم به اتاق شما می‌بخشند. کتان در حقیقت یکی از بهترین مواد برای ایجاد کردن ظاهری برجسته و زنده است که می‌تواند فضایی مطبوع را با جلوگیری از فیلتر شدن نور در هر اتاق فراهم آورد. انتخاب پرده‌های کف تا سقف باعث می‌شود اتاق بلندتر و بزرگ‌تر از آنچه هست دیده شود.

طرح پرده کافه‌ای

یکی دیگر از انواع طرح پرده پذیرایی این نوع پرده‌ها هستند که از وسط پنجره تا پایین آویزان هستند و در حقیقت نوعی تعادل بین حریم خصوصی و ورود نور خورشید به میزان کافی برقرار می‌کنند. پرده کافه‌ای یک انتخاب ساده، تمیز و شیک برای حمام است که یک فضای سفید و روشن را ایجاد می‌کند. این پرده‌ها در حقیقت حریم خصوصی کافی را فراهم کرده و با راه دادن نور طبیعی به داخل، فضای داخل را به‌نوعی نرم می‌سازند.

طرح پرده پلیسه‌دار

پرده‌های چین‌دار یک جلوه متفکرانه به اتاق می‌بخشند و با دوخت‌های زیبا در بخش بالایی، نوعی چین ساده ایجاد می‌کنند. پرده چین‌دار یک سبک سنتی و سفارشی و بسیار پرطرف‌دار است. این پرده‌ها با اضافه کرده لایه‌هایی به اتاق، گرمای آن را بیشتر حفظ می‌کنند و جلوه تمیز و بی‌عیب ‌و‌ نقصی به اتاق می‌دهند.

طرح برای پرده پذیرایی کلاسیک

طرح پرده‌ پلیسه‌دار یورو

این مدل دیگری از پرده‌های چین‌دار است که با چین‌های سه‌تایی در بخش بالایی شناخته می‌شود. این نوع پرده در بالا فشرده شده و در پایین باز می‌شود و این ظرافت بسیار زیبایی در اتاق ایجاد می‌کند. همچنین ظاهر شیک و بی‌صدای آن‌ها برای اتاق‌های با رفت‌و‌آمد زیاد مناسب است. پرده‌های پلیسه شده یورو به‌راحتی باز و بسته می‌‌شوند و نگهداری از آن‌ها نیز بسیار راحت است. وقتی پرده را باز می‌کنید، چین‌ها هم خودبه‌خود باز می‌شوند و نیاز به چیدمان دستی ندارند.

طرح پرده پلیسه‌دار فرانسوی

یکی دیگر از انواع زیبای طرح پرده پذیرایی است که با نام‌های پرده چین‌دار فرانسوی یا پرده پلیسه سه انگشتی هم شناخته می‌شود. این پرده معمولاً دارای یک دوخت در وسط روفله است که یک پری لوکس در آنجا ایجاد می‌کند. سبک میله و پرده هردو کلاسیک است و در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها موجود است. این سبک ترکیب میله و پارچه بیشتر از سوی کسانی استفاده می‌شود که به دنبال یک نمای اصیل‌تر هستند که از مد روز پیروی نکند.

طرح پرده ریپل تاشو

این یک سبک شفاف و ساده است که از استحکام بالایی هم برخوردار است. نمایی که این پرده ایجاد می‌کند، کاملاً متناسب با دکوراسیون خانه‌های مدرن و امروزی است. پرده‌های ریپل شکل منحنی گونه و S خود را به‌واسطه مجموعه‌ای از حامل‌های سیم‌دار دارند که در سراسر پرده وجود دارند. این پرده پیش‌تر فقط در اتاق هتل‌ها دیده می‌شد؛ اما به‌تازگی راه خود را به خانه‌ها هم باز کرده است. خطوط نرم، مواج و منحنی شکلی که این پرده‌های تاشو ایجاد می‌کنند، برای اتاق‌های پررفت‌و‌آمد و سبک معاصر بسیار مناسب است.

طرح پرده برای پذیرایی مدرن

طرح پرده گره‌دار

اگر شما از طرح پرده پذیرایی چین‌دار خوشتان نمی‌آید، پرده‌های گره‌دار را انتخاب کنید! این سبک که به‌عنوان تکراری از گره‌ها هم شناخته می‌شود، دارای دو انتها در بخش بالایی است که به دور میله گره خورده‌اند. این حالت احساسی از راحتی بی‌پایان را ایجاد می‌کند. پارچه این نوع پرده‌ها شفاف است و نور را به داخل راه می‌دهند؛ اما به‌گونه‌ای این کار را می‌کنند که شما آن را احساس نمی‌کنید و بنابراین اذیت نمی‌شوید. به پارچه شفاف پرده گره‌دار توجه کنید!

نتیجه‌گیری

طرح پرده پذیرایی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که در راستای دکوراسیون منزل انجام می‌گیرد و به خاطر تأثیری که در زیبایی خانه می‌گذارد، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. امروزه تنوع پرده‌ها در بازار بسیار زیاد است که در رنگ‌های مختلفی هم موجود هستند. ما در این مقاله بهترین انواع پرده پذیرایی را معرفی کردیم که می‌تواند در انتخاب گزینه مناسب به شما کمک کند. دقت کنید که در انتخاب پرده مناسب، حتماً به جنس پارچه آن هم توجه کنید که به اندازه کافی باکیفیت و ماندگار باشد.