گزینه‌های زیادی برای انتخاب طرح سرامیک کف آشپزخانه وجود دارد که این موضوع انتخاب آن را قدری دشوار کرده است. در انتخاب طرح سرامیک آشپزخانه موارد دیگری به‌غیراز زیبایی‌شناسی را هم باید در نظر گرفت. کف‌پوش آشپزخانه نه‌تنها باید زیبا باشد؛ بلکه باید در برابر تهدید همیشگی رطوبت و آب یا سختی استفاده روزمره مقاوم باشد. در این مقاله می‌خواهیم در خصوص انتخاب و خرید سرامیک کف آشپزخانه صحبت کنیم. با ما همراه باشید!

شناخت سرامیک کف آشپزخانه

سرامیک کف آشپزخانه

آشپزخانه در هر خانه‌ای یکی از مناطق پر رفت‌وآمد بوده که همین موضوع آن را به یکی از نقاط مهم خانه تبدیل می‌کند. انتخاب یک طرح عالی برای پوشش کف آشپزخانه می‌تواند زیبایی آن را دوچندان کرده و آنجا را به فضای دل‌پذیری برای انجام امور روزمره بدل کند؛ اما گزینه‌های موجود برای کف آشپزخانه زیاد هستند که از میان آن‌ها می‌توان به سرامیک، پارکت، کاشی و ... اشاره کرد.
در انتخاب پوشش کف باید به دو نکته توجه داشته باشید. اول گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشتر با دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد. دوم موارد دیگر از قبیل دوام و قابلیت تمیزکاری و ... را نیز در نظر بگیرید تا کار و زندگی در آشپزخانه به امر سختی تبدیل نشود.
دراین‌بین استفاده از طرح سرامیک آشپزخانه بسیار رایج است. این موضوع دو علت عمده دارد. یکی اینکه سرامیک به‌راحتی تمیز می‌شود؛ درنتیجه از بابت نگهداری و دوام آن نگرانی خاصی وجود ندارد و دیگر اینکه سرامیک در طرح‌ها رنگ‌های فوق‌العاده زیبایی در بازار موجود است و جنس آن به‌گونه‌ای است که جلا و زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌بخشد. در ادامه مهم‌ترین نکات در حین خرید سرامیک کف آشپزخانه را برمی‌شماریم. با ما همراه باشید!

مهم‌ترین نکات در حین خرید سرامیک کف آشپزخانه

در خرید سرامیک کف آشپزخانه نکاتی وجود دارد که اگر آن‌ها را در نظر بگیرید، انتخاب درست‌تری خواهید داشت. در ادامه برای نتیجه‌گیری راحت‌تر این نکات مهم را مطرح می‌کنیم.

طرحی را انتخاب کنید که به‌راحتی تمیز شود!

همان‌طور که می‌دانید تمیزکاری در فضای آشپزخانه بسیار مهم است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات در حین خرید سرامیک آشپزخانه توجه به این نکته است. بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که به‌راحتی لکه نگیرد و شستشوی آن راحت باشد.

نکات مهم در انتخاب طرح سرامیک آشپزخانه

اصطکاک سرامیک بسیار مهم است!

نکته مهم دیگر در انتخاب طرح سرامیک آشپزخانه مناسب این است که به‌راحتی بتوان بر روی آن راه رفت. به‌طور مثال اگر شما در خانه بچه یا حیوان خانگی دارید و سرامیک سفید با میزان اصطکاک کم را انتخاب کنید، کاملاً شما را گیج خواهد کرد. چون مدام باید مراقب باشید کسی در حین راه رفتن بر روی آن لیز نخورد.

هماهنگی بین طرح سرامیک و کابینت را فراموش نکنید!

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون داخلی در دنیای مدرن، وجود نوعی هارمونی بین اجزای مختلف خانه است که یک زیبایی‌شناسی خاص را ارائه دهد. اگر شما کابینتی با طراحی خاص دارید، حتماً نمونه‌ای از آن را به همراه داشته باشید تا هماهنگی بین آن‌ها هم در نظر گرفته شود.

استحکام سرامیک را چک کنید!

شما سرامیک یا کاشی‌کاری کف آشپزخانه را فقط یک یا نهایتاً دو بار تعویض می‌کنید؛ بنابراین بسیار مهم است گزینه‌ای را انتخاب کنید که از طول عمر و دوام بالایی برخوردار باشد و به‌راحتی تخریب نشود. سرامیک‌های مختلف، کیفیت‌های متفاوتی دارند و گاهی در انتخاب برخی از طرح‌های زیبا مجبور می‌شوید استحکام را در نظر نگیرید. پیشنهاد ما این است که تا جای ممکن چنین کاری نکنید!

پس از انتخاب طرح کابینت، سرامیک خود را خریداری کنید!

اگر شما خانه جدیدی می‌سازید یا در حال بازسازی یک خانه قدیمی هستید، به‌محض اینکه کابینت خود را انتخاب کردید، وقت انتخاب و خرید طرح سرامیک آشپزخانه است. لزومی ندارد وقت سرامیک را رزرو کنید و بعداً طرح را انتخاب کنید.

زیباترین طرح را انتخاب کنید!

 پس‌ازاینکه کلیه نکات فوق را در نظر گرفتید، وقت آن رسیده است که به زیبایی طرح موردنظر فکر کنید. این طرح هم باید با دکوراسیون کلی آشپزخانه شما هماهنگ باشد و هم سلیقه شما را در این مورد منعکس کند؛ بنابراین در انتخاب دقت فراوان به خرج دهید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که زیباترین در نوع خود باشد! در انتخاب طرح مناسب، به یاد داشته باشید که علاوه بر نوع طراحی، رنگ آن نیز بسیار مهم است که در تناسب و هماهنگی با دیگر بخش‌های آشپزخانه باشد.

انواع سرامیک و کاشی کف آشپزخانه

در انتخاب سرامیک و مدل کاشی آشپزخانه شما به تنوع زیادی برخواهید خورد که ممکن است شما را کمی گیج کند؛ به همین دلیل ما در اینجا برخی از بهترین مواد را معرفی کرده‌ایم تا در انتخاب گزینه موردنظر به شما کمک کنند.

کاشی سرامیکی کف آشپزخانه

کاشی سرامیکی کف آشپزخانه

کاشی و سرامیک از پرکاربردترین مصالح کف‌پوش آشپزخانه هستند. دلیل اصلی محبوبیت آن‌ها مقاومت بالا در برابر آب و لکه است. در حین انتخاب طرح سرامیک آشپزخانه برای مقاومت بیشتر در برابر رطوبت می‌توانید از کاشی‌های سرامیکی لعاب‌دار استفاده کنید.
یکی از بادوام‌ترین مصالح در این زمینه کاشی‌های سرامیکی هستند. در آشپزخانه معمولاً اشیایی چون گلدان، لیوان و ... می‌شکنند. این موارد به کاشی سرامیکی هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند و چنانچه به چند کاشی آسیبی هم وارد شد، فقط با تعویض همان چند عدد مشکل حل می‌شود.

زیبایی سرامیک مدل تخته‌سنگ

سرامیک مدل تخته‌سنگ کف آشپزخانه

این نوع سرامیک به دلیل طبیعی بودن بسیار زیبا به نظر می‌رسد. همچنین ظاهری کاملاً مدرن دارد و با دکوراسیون مدرن منزل شما کاملاً هماهنگ است. این نوع سرامیک خود در مدل‌های کاملاً منحصربه‌فردی وجود دارد و هیچ دو کف‌پوش سرامیک تخته‌سنگی در دنیا کاملاً شبیه به هم نیستند. این مصالح همچنین بسیار قوی و بادوام است و در برابر ترک، خراش و ... مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

آشپزخانه با سرامیک طرح مرمر

سرامیک آشپزخانه طرح مرمر

این نیز یکی از زیباترین کف‌پوش‌های طرح مدرن برای کف آشپزخانه است که زیبایی و اصالت فوق‌العاده‌ای دارد. ظاهر این نوع سرامیک بسیار صیقلی است و در رنگ‌های کاملاً متنوعی موجود هستند. از ایرادات این نوع سرامیک این است که اگر آب روی آن بریزد، بسیار لیز شده و راه رفتن بر روی آن خطرناک می‌شود. همچنین بسیار مستعد لکه‌دار شدن است و باید همواره مراقب تمیزی آن باشید.

نتیجه‌گیری

طرح سرامیک آشپزخانه یکی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه است که در زیبایی کلی آن بسیار تأثیرگذار است. در حین خرید سرامیک کف آشپزخانه یکسری نکات مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید و ما در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. همچنین سرامیک‌ها انواع بسیار گسترده‌ای دارند که انتخاب آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است. در این مقاله سه مدل از بهترین مدل‌های سرامیک کف آشپزخانه را به همراه مزایا و معایب آن‌ها معرفی کردیم تا در حین انتخاب راهنمای شما باشد.