تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده است که به دنبال یک طرح تابلو دیواری برای زیبایی منزلتان باشید. آیا سردرگم شده‌اید و در انتخاب یک طرح مناسب تردید دارید. پس با درنظرگرفتن رنگ دیوار باید یک طرح تابلو انتخاب کنید تا زیبایی منزل شما دوچندان شود. انتخاب طرح برای تابلو دیواری سبک طراحی شما را نشان می‌دهد.
یکی از اصول اولیه طراحی پیشنهاد می‌کند یک پالت رنگ بر روی دیوار خود ایجاد کنید که رنگ‌های مشابه در آن قرار دارد و با عنوان رنگ‌های مکمل شناخته می‌شوند. یا رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در چرخه رنگ متضاد همدیگر هستند. در این مقاله مقصود ما بررسی طرح تابلو دیواری مناسب باتوجه‌به رنگ دیوار است.

نکاتی برای انتخاب طرح تابلو

یکی از مشکلاتی که اکثر افرادی که برای خرید طرح تابلو دیواری با آن مواجه هستند انتخاب طرح تابلو است. انتخاب طرح مناسب جلوه ویژه‌ای به سالن پذیرایی شما می‌بخشد. نکات زیر می‌تواند به شما در انتخاب طرح تابلوی مناسب کمک کند.

انتخاب طرح تابلو

تصمیم‌گیری برای انتخاب

در آغاز باید شما تصمیم بگیرید آیا به دنبال طرح‌هایی هستید که آرامش بیشتری فراهم کند یا به دنبال طرح‌های دراماتیک‌تر هستید. اگر شما می‌خواهید دیوار رسمی داشته باشید رنگ‌های مشابه را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر رنگ دیوار شما سبز خیلی روشن یا سفید است طرح تابلو دیواری جنگل می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. 

یافتن رنگ برجسته تابلو دیواری

به اثر هنری که انتخاب کرده‌اید دقت کنید و رنگ برجسته را در آن مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال طرح تابلو دیواری درخت طلایی را در نظر بگیرید. در این تابلو دورنگ برجسته هستند یک رنگ طلایی است و رنگ دیگر زمینه تابلو است. شما می‌توانید انتخاب رنگ دیوار را باتوجه‌به درخت یا زمینه انتخاب کنید.
به‌عنوان‌مثال اگر زمینه طرح تابلو دیواری درخت طلایی شما طوسی تیره است رنگ ایده‌آل برای دیوار شما طوسی بسیار روشن است. اگر درخت طلایی را به‌عنوان رنگ برجسته انتخاب کردید، می‌توانید رنگ دیوارها را رنگ سفیدی انتخاب کنید که رنگ مایه زرد داشته باشد.

تابلو مناسب برای پذیرایی

استفاده از پالت رنگ برای انتخاب رنگ و طرح تابلو دیواری

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای انتخاب رنگ و طرح تابلو دیواری بکار ببرید درنظرگرفتن رنگ‌های همسایه است. برای مثل اگر رنگ غالب در تابلو دیواری شما قرمز روشن است. رنگ‌های مشابه برای دیوار را باید رنگ‌هایی استفاده کنید که دارای سایه‌های نارنجی یا قرمز – قهوه‌ای باشد. رنگ‌های مکمل برای این رنگ شامل رنگی با سایه‌های سبز است.

استفاده از سایه‌ها برای برجسته‌کردن طرح تابلو دیواری

دیواری را که شما برای نصب طرح تابلو دیواری انتخاب کرده‌اید باتوجه‌به موارد گفته شده رنگ کنید. برای برجسته‌کردن اثر هنری از یک سایه متضاد استفاده کنید. به عنوان نمونه اگر رنگ برجسته در هنر قرمز روشن است. باید سایه که برای تابلو ایجاد می‌کنید به رنگ سبز خزه‌ای عمیق یا سبز خاکستری کم‌رنگ باشد. با این کار درخشندگی در هنر متعادل می‌شود.

انواع مختلف طرح‌های تابلو دیواری مناسب پذیرایی را بشناسید

انتخاب طرح تابلو دیواری یکی از ضروریات است که باید به آن توجه کنید. طرح‌های تابلو دیواری بسیار متنوع هستند در زیر به‌طورکلی چند نمونه از این طرح‌ها را بیان می‌کنیم.
• تابلو دیواری با طرح هندسی که با استفاده از شکل‌های هندسی متفاوت و متنوع تهیه می‌شوند. این تابلوها مناسب پذیرایی هستند و جزء طرح‌های مدرن و ایده‌آل هستند.
• یکی دیگر از تابلوها، تابلو با طرح‌های انتزاعی است. این نمونه از تابلوها به موارد غیرواقعی اشاره دارند. بیشترین تأکید تابلوهای مورد نظر بر اشکال، رنگ و بافت هنر است. برای اینکه یک سالن پذیرایی مدرن داشته باشید طرح‌های انتزاعی گزینه مناسبی هستند.
• تابلوهای تصویرسازی یکی از تابلوهای است که هنر دست نقاش را به نمایش می‌گذارند. این تصاویر جزء آثار باارزش هستند که برای پذیرایی به کار می‌روند.
• یکی دیگر از تابلوهای مورداستفاده برای پذیرایی تابلوهایی با مضمون طبیعت است. همان‌طور که از نام آن پیداست در این تصویر جنگل، گل، گیاه و درخت به تصویر کشیده می‌شود. این نمونه از تابلوها حس آرامش را برای فضا فراهم می‌کنند.

ارائه چند طرح تابلو دیواری مناسب برای پذیرایی

انتخاب طرح تابلو دیواری مدرن برای زیبایی منزل شما یک نیاز اساسی است. پذیرایی شما با انتخاب یک تابلو دیواری مناسب می‌تواند زیبا و چشمگیر شود.

طرح تابلو دیواری جنگل

یکی از تابلوهای زیبا که می‌توانید برای سالن پذیرایی خود انتخاب کنید. طرح تابلو دیواری جنگل است. این نمونه از طرح‌ها یکی از طرح‌های زیبا، علمه پسند و چشمگیر است که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند. تابلویی با این طرح، حس تازگی و سرزندگی در محل ایجاد می‌کند و روی اغلب دیوارها با رنگ‌های متفاوت قابلیت استفاده دارد. از جمله دیوارهایی که می‌توان این طرح را روی آن نصب کرد دیوارهایی با رنگ طوسی کم‌رنگ، طوسی پررنگ، سفید و ... را بیان کرد.

تابلو مدرن

طرح تابلو دیواری درخت طلایی

یکی دیگر از طرح‌های تابلو دیواری مدرن، درخت طلایی است. این طرح بسیار زیبا و چشمگیر است. این نمونه از طرح‌ها به دلیل استفاده از رنگ طلایی و مشکی جلو ویژه‌ای برای محیط ایجاد می‌کند و کمتر کسی است که با دیدن این رنگ و طرح چند دقیقه به آن خیره نشود. طرح درخت طلایی را می‌توان بر روی دیوارهایی با رنگ‌های طوسی، سفید، زرد کم‌رنگ و... استفاده کرد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی طرح تابلو دیواری مناسب باتوجه‌به رنگ دیوار پرداختیم. در درجه اول نکاتی که برای انتخاب طرح باید به آن دقت کرد تا هارمونی زیبا برای فضای فراهم شود بیان شد. از این نکات می‌توان به تصمیم‌گیری برای انتخاب طرح تابلو، یافتن رنگ برجسته در تابلو، استفاده از پالت رنگ و ... را بیان کرد.
طرح‌های تابلو دیواری برای پذیرایی دارای تنوع بسیاری هستند. از تابلوهای مناسب برای پذیرایی تابلوهای با طرح هندسی، انتزاعی، تصویرسازی، تابلوهای با مضمون طبیعت را می‌توان بیان کرد. دو طرح پرکاربرد و منحصربه‌فرد برای پذیرایی طرح دیواری جنگل و طرح درخت طلایی است که برای زیبایی پذیرایی شما مورداستفاده قرار می‌گیرند.