فرشینه کف‌پوشی بوده که از سه لایه مختلف تشکیل شده است. امروزه استفاده از این محصولات به دلیل قیمت ارزان به ‌عنوان پادری و همچنین برای پوشش دادن پله‌ها و غیره بسیار رایج است. فرشینه با فرش کاملاً فرق می‌کند و اغلب اندازه کوچکی دارد. در حال حاضر فرشینه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار داخلی ایران موجود هستند. در این نوشتار قصد داریم که شما را با انواع مختلف طرح فرشینه و ویژگی‌های این محصولات آشنا کنیم.

آشنایی با فرشینه

فرشینه یک نوع زیرانداز است که امروزه برای پوشش دادن کف منازل استفاده می‌شود. ساختار این محصول با فرش بسیار متفاوت بوده و دارای سه لایه به شرح زیر است:
• لایه رویی: اغلب این لایه از جنس مخمل پلی استر تولید می‌شود.
• لایه وسط: تولیدکنندگان برای این لایه جنس نمد را انتخاب می‌کنند.
• لایه زیرین: جنس لایه زیرین فرشینه باید طوری باشد که این کف‌پوش از روی سرامیک لیز نخورد؛ بنابراین معمولاً این لایه از چرم تهیه می‌شود.
وجود نمد در فرشینه باعث می‌شود که این کف‌پوش نرمی و لطافت خاصی پیدا کند و گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خواب باشد. می‌توانید فرشینه را کنار تخت خود پهن کنید تا هنگام پایین آمدن از تخت بلافاصله سرمای کف زمین را احساس نکنید.
دستگاه‌های چاپ دیجیتال برای به وجود آوردن طرح فرشینه مورد استفاده قرار می‌گیرند. توسط این دستگاه‌های مدرن طرح مورد نظر وارد رایانه شده و در مرحله بعد روی محصول چاپ می‌شود. رنگ فرشینه با شستشو از بین نمی‌رود؛ اما بهتر است برای ماندگاری بیشتر آن از مواد شوینده فاقد آنزیم استفاده کرد.

یک فروشگاه فرشینه

تفاوت فرشینه با فرش

ایرانیان از گذشته‌های دور تا به امروز برای پوشاندن کف منازل خود از فرش استفاده می‌کرده‌اند. اخیراً محصولاتی به نام فرشینه روانه بازار شده که با استقبال خوبی از جانب مشتریان مواجه شده است. فرشینه با فرش تفاوت‌هایی دارد که به شرح ذیر است:
1. طرح فرشینه به صورت چاپی روی محصول زده می‌شود، در حالی‌که طرح فرش از نوع بافت است.
2. فرش معمولاً طوری طراحی می‌شود که در سطح آن گل‌های بسیار ریز به چشم می‌خورند؛ اما طرح فرشینه درشت بافت بوده و بیشتر به اشکال ذهنی اختصاص یافته است.
3. فرش از نظر دوام و طول عمر کیفیت بالاتری نسبت به فرشینه دارد و قیمت آن نیز گران‌تر است.
4. ضخامت فرش نسبت به فرشینه بیشتر است که باعث استحکام و دوام بالای آن می‌شود.
5. فرشینه به ‌عنوان یک کف‌پوش برای اتاق خواب، آشپزخانه، روی پله‌ها و غیره به کار می‌رود؛ اما از فرش برای پوشاندن کف پذیرایی و سالن منازل استفاده می‌شود.
6. فرشینه‌ها از اتصال سه لایه چرم، نمد و پلی استر به وجود می‌آیند، در حالی که فرش با تراکم‌های گوناگون و توسط گره زدن نخ‌های مخصوص تولید می‌شود. 

فرق فرش با فرشینه

مزایای فرشینه

فرشینه‌ها به دلیل مزایای خاص خود بسیار پرفروش هستند و امروزه طرفداران بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند. از جمله مزیت‌های این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. وزن کم: یکی از مزایای قابل توجه فرشینه سبک بودن آن است. این مزیت باعث می‌شود که جابه‌جایی محصول به سهولت انجام شود.
2. شستشوی راحت: فرشینه‌ها به دلیل سایز کوچک و وزن سبکی که دارند، خیلی آسان و راحت شسته می‌شوند. البته بهتر است که از به کار بردن شوینده‌های دارای آنزیم‌ خودداری کنید؛ زیرا رنگ محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به مرور از بین می‌برد.
3. قیمت پایین: مزیت دیگر فرشینه نرخ ارزان آن است. ازاین‌رو، خرید آن به افرادی که بودجه لازم برای تهیه فرش را ندارند، توصیه می‌شود.
4. تنوع در طرح، رنگ و اندازه: در حال حاضر در بازار مصرف انواع مختلف طرح فرشینه وجود دارد که طرح فرشینه دخترانه، طرح فرشینه فانتزی و غیره از این جمله هستند. وجود رنگ‌های متنوع در فرشینه به شما این امکان را می‌دهد که رنگ آن را متناسب با تم رنگی اتاق خود انتخاب کنید. 

نمونه هایی از فرشینه

خرید انواع فرشینه

فرشینه‌ها کف‌پوش‌های دست دوزی هستند که در اشکال متنوع و طرح‌های گوناگون روانه بازار مصرف شده‌ا‌ند. از آنجایی که قیمت فرشینه در مقایسه با فرش بسیار پایین‌تر است؛ لذا افراد زیادی تمایل دارند که از این محصولات برای پوشش دادن کف منزل خود استفاده کنند. امروزه تولیدکنندگان طرح فرشینه را متنوع انتخاب می‌کنند و این امر موجب می‌شود که سلیقه‌های مختلف افراد لحاظ شود.
طرح فرشینه لاکچری گزینه مناسبی برای اتاق خواب است. رنگ این کف‌پوش را می‌توانید هماهنگ با سایر وسایل اتاق انتخاب کرده و زیبایی محل را دو چندان کنید. فرشینه همچنین می‌تواند یک انتخاب عالی برای سیسمونی اتاق کودک باشد. این محصول را می‌توانید در اشکال دایره، بیضی یا چهارگوش تهیه کنید و برای اتاق کودک خود مورد استفاده قرار دهید. طرح فرشینه فانتزی و کارتونی از جانب بچه‌ها با استقبال فراوانی روبرو شده است.
طرح فرشینه دخترانه به راحتی با سایر وسایل اتاق دختر خانم‌ها مانند روتختی و پرده هماهنگ می‌شود و جلوه خاصی به اتاق می‌بخشد. انواع گوناگون طرح فرشینه خاص از کلاسیگ گرفته تا مدرن در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است که می‌توانند با توجه به سلیقه خود آن را خریداری کنند و در آشپزخانه، اتاق خواب یا سایر قسمت‌های خانه مورد استفاده قرار دهند.
درصد زیادی از مواد تشکیل‌دهنده فرشینه از پشم است که موجب حفظ سلامتی پاها و پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر روماتیسم می‌شود. به دلیل این که افراد مسن نسبت به سرما حساس هستند، استفاده از فرشینه به‌ خصوص برای سالمندان مناسب است. در فصول سرد سال این کف‌پوش‌های پشمی مانع از انتقال سرما به پای این اشخاص می‌شوند.

قیمت ارزان فرشینه نسبت به فرش

نتیجه‌گیری

هرچند که کیفیت فرشینه به پای فرش نمی‌رسد؛ اما در عوض قیمت ارزان‌تری دارد. به دلیل این‌که نرخ فرش بسیار بالا است، فرشینه می‌تواند یک جایگزین مناسب و باصرفه برای پوشاندن کف منازل باشد. طرح فرشینه و همچنین رنگ آن بسیار متنوع است و ظاهر شیک و زیبایی به محل زندگی شما می‌بخشد.
اگر می‌خواهید با صرف هزینه اندک دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، فرشینه بهترین گزینه برای شماست. از آنجایی که فرشینه در مواد تشکیل‌دهنده خود مقدار زیادی پشم دارد، از انتقال سرمای کف زمین به بدن خودداری کرده و بنابراین، به حفظ سلامت فرد کمک می‌کند.